• Fru Cinderella

Sörstad Herrgård

Har sökt igenom de gamla trådarna som skrivets i ämnet om Sörstad herrgård. Verkar verkligen helt underbart.

Undrar om det är någon som har något nytt att tillägga om det, som kanske haft sin bröllopsfest där eller vart där på sistonde

• Svar på tråden Sörstad Herrgård
  • Yoni

Jag har vart där ofta till och från under några år, men mycket i sommras och även nu... dock inte sprungit benen av mig inne i stora huset där man har festen eftersom jag inte känner de som hyr det. Dock var jag där inne en sväng precis när de bytte ägare sist i våras, och då var det en del renovering och ommålning på gång, de la nytt golv i entréen och så. Det blev jättefint!

Jag tycker att Sörstad är vackert, en riktig herrgård liksom. Baksidan på stora huset är charmig tycker jag, lite vildvuxen och spännande liksom... Sen ligger det ju bra i förhållande till Linköpings centrum och så, så det funkar rätt bra även om det inte finns boende på själva gården.
    Jag kommer inte ihåg, men det KAN (och ta det med en nypa salt nu) ha funnits snack om att det skulle byggas om så att det fanns plats för övernattning, men det kan ha varit jag som önsketänkte det när jag var där. Det skulle kunna fungera, men jag är inte säker på om ägaren eller de som hyr har sådana tankar (alls eller längre).

Omgivningarna är fina med mycket skog och så, och i snö är det väldigt fint.

Kanske inte så mycket kött på benen, men lite kanske.

Lycka till!

• Fru Cinderella

Alltid kul o höra positivt om det ;)

Vet du hur långt ifrån Linköping resp. Vikingstad det ligger eller om det finns någon slags kollektiv trafik i närheten

• Yoni

För oss som bor inne i stan i Linkan kör dit på kanske 15 min. Det är inte alls långt.

Jag frågade min sambo om lokaltrafik, och han sa att det går bussar som stannar ute på gamla E4:an, men då får man ju gå ca 1,5-2 km till Sörstad.

• Fru Cinderella

Oki, vi bor också i Lkpg.. tack :)

• Fru Cinderella

Om någon mer har något att säga skulle jag bli ytterst tacksam!

• Fru Cinderella

Försöker en sista gång!

• sommarbrud 2007

Vi har fått en väldigt positiv känsla av Sörstad och Janne som vi träffat där ute. Vackra miljöer ute och många rum med både en större festlokal (80 pers) och en mindre (30 pers) men jag gissar att du har hittat till deras hemsida? Vi har själva bokat dem för vårt bröllop 7 juli 2007. Vad gäller kommunikationen så får gästerna antagligen hjälpas åt på vägen dit men sen ger vi dem möjligheten att boka buss med en avgång till självkostnadspris. Ägarna har ett avtal med något bussföretag för rabatterade priser.

Sen finns det ett "barnrum", vet inte hur utbyggt. Men det finns iallafall tv och video med några barnfilmer sen pratade han om att ev köpa en spelkonsol för de lite större barnen. Framför allt finns det utrymme för de yngre om de vill leka och tycker middagen är tråkigt.

Lazlos krog har jag bara hört bra om. Man kommer att få proväta för ca halva priset när menyn är satt vilket är kanon.

Sörstad känns jättebra. Vacker miljö och mycket som ingår i menyn. Utöver mat så ingår porslin, dukning, städning och om man väljer dryckespaket så slipper man räkna och fixa med det.

Hoppas detta ger dig någon ny info.

• Fru Cinderella

Tack, lite grann faktiskt, barnrummet hade jag ingen aning om..

ang. bussen fick jag en prisuppgift för 52:- per person tur och retur i en 60 personer buss.

Han man ska prata med om bokningar/visningar är på semester och kommer tillbaka i slutet på veckan, vart ombedd att ringa på. Är så angelägen om att åka ut och kolla på det. Låter verkligen helt perfekt!

• jojo02

Min mammas väninna bode där när jag var liten, jätte kul att det är "fest lokal" nu. Tillbringade sommarlov där. :)

• Fru Cinderella

jojo02
    Låter helmysigt

Svar på tråden Sörstad Herrgård