• stargirl

samla ihop alla

Jag ska sätta ihop en möhippa till min bästa vän och undrar hur det fungerar när man ska samla ihop alla tjejer. Måste man smussla för att få deras kontaktuppgifter eller kan man gå igenom bruden när hon antagligen är medveten om en möhippa kommer att ordnas. Vad tror ni? tror nämligen inte att någon annan än hon har kolla på hur man får tag i en del av tjejerna.

• Svar på tråden samla ihop alla
  • Clobberella

Fråga blivande brudgummen?

• stargirl

Jo det hade jag tänkte, men han vet inte hur man får tag i alla heller tyvärr.

• JojPe

Be om gästlista med namn och hur de känner bruden - eniro.se, brudensföräldrar mm kan säkert hjälpa till med ledtrådar om var och vilka alla är.

• Zozo

Fraga bruden! Det hade jag gjort.. överraskning blir det ju ända..

• A:s wife

om jag var brud och min tärna skulle fixa möhippa till mig så skulle jag helst av allt vilja att hon frågade mig vilka jag vill ska vara med på möhippan. Så det inte bara blir närmasta kompisarna, utan även m2b:s systrar, kanske kusin etc som tärnan kanske inte tänker på. kanske tråkigt, men jag vill inte att nån som står "hyfsat" nära ska missa att få vara med på möhippan bara för att tärnan inte tänkte på dem/visste om dem...

• Bönans

Vill ni hålla det hemligt kan kanske blivande maken kolla hennes telefonlista i mobilen t.ex. när hon tar en dusch... lite riskabelt men..

• stargirl

Tack för svaren. Jo tänkte fråga henne, men ville se hur det brukar gå till så att man inte förstör något. Men hon är ju ändå medveten om att hon får en möhippa, men när och hur blir ju överraskningen. Men tänkte att det nog är bäst att fråga henne för det vore ju tråkigt om man missade någon som hon vill ska vara med.

Svar på tråden samla ihop alla