• nervöbrud:-)

Kläd tips för gäster till vinterbröllop!??

Var en nervöS brud i augusti men är nu själv bjuden på vinterbröllop och undrar -vad har man på sig i december!?
    klädkoden är Kavaj (mörkkostym)

Snälla, behöver tips!! Gärna en länk om någon har!?

Gift brud

• Svar på tråden Kläd tips för gäster till vinterbröllop!??
  • Saltakatten

En klänning?

Köpte en klänning av märket vila som jag ska ha på en fest med klädkod mörk kostym. Den är mörkt lila och kostade 500 kr.

En snygg kjol med en festlig topp fungerar väl oxå?

• Nygift :-)

Jo, klänning hade jag väl i tankarna men på vissa bröllop med samma klädkod har det varit många med balklänningar!?
    Så jag undrade mest eftersom det är vinter, har aldrig varit på vinterbröllop. Tänker att det ska vara mer "heltäckande" klänningar

Tack för ditt svar

• Saltakatten

Ok, rent allmänt så bör man inte ha balklänning när det är klädkod mörk kostym. Då är man överklädd anser jag. Är det ett eftermiddagsbröllop så kan man ha lång klänning men den bör vara enklare än en balklänning.

Några länkar till olika modeller så kanske det är lättare att förstå vad jag menar.

en kläning av den här typen rycker jag skulle vara perfekt på en fest med klädkod mörk kostym: www.foreverbridals.com/gownpix.asp

För överkkädd: www.foreverbridals.com/gownpix.asp

Något sånt här kanske: www.foreverbridals.com/gownpix.asp

Tycker inte att det får bli för mycket vidd i kjolen om man ska ha hellång klänning vid klädkod mörk kostym.

Vad tycker du? Håller du med eller är jag ute och cyklar?

Jag håller helt med dig!!
    Tack för länkarna! Nu har jag exempel på hur en klänning kan "se ut"
    Så är jag på rätt väg )

Tackar!

• BrudSommar2006

För en frusen en som jag skulle sådana klänningar aldrig gå till ett vinterbröllop. Det brukar dra från dörren eller från fönstren eller vara kallt i hela lokalen osv... Vi ska på bröllop i januari, då kommer jag dessutom ha gravidmage, vet inte hur det kommer att gå, suck. Men det var vackra klänningar.

För det första STORT grattis till magen Jag är också ganksa frusen men det brukar ju bli varmt i vissa lokaler, så det hoppas jag på sen hade jag nog försökt ha någon kombination där jag kan ha någon kraftigare sjal.
    I det mode som finns nu är det mycket snygga kläder som är draperat el omlott vilket är bra för stora magar

• Saltakatten

BrudSommar2006:

Ja, grattis! När ska du ha barn? Snubblade över en sida när jag kollad efter festkläder, det kanske kan var något:
    www.4mom.se/

Det var söta klänningar men om du är frusen av dig kanske de är lite korta. En bra sjal brukar hjälpa och när det är fest brukar det bli ganska varmt efter ett tag med tända ljus och en massa människor.

Svar på tråden Kläd tips för gäster till vinterbröllop!??