• nu är jag fruL

seychellerna- tips och hjälp

Hej
    Jag och maken ska åka på bröllopsrersa i februari. Det blir först safari i tanzania och sedan 10´dagars sol och bad på seychellerna. Vi ska bo 7 nätter på La Digue och de 3 andra på Praslin.

Är det någon som varit på Seychellerna som skulle kunna hjälpa oss. Dels med ett bra hotell på Praslin. Men det viktigaste. Hur bokar man biljetter till färjan?
    Vi vill boka allt hemifrån, men varken Cat Cocos (mellan Mahe och Praslin) eller Inter Island ferrys (mellan Praslin o La Digue) finns på nätet.

Hur bokar man?
    Måste man boka innan?
    HJÄLP!

• Svar på tråden seychellerna- tips och hjälp
  • nu är jag fruL

puff puff
    är det INGEN som kan hjälpa oss?

• nu är jag fruL

men skojar ni!!!!!
    VET INGEN

• start september

Hej,

vi bokade via Indcen, inte bara båten utan hela resan. Kolla med Micke på Indcen, han vet säkert.

• fru Vargtass

Provar med en fråga till dif snartfruL, torts att det är en gammal tråd. Ni verkar nämligen ha bokat min drömresa om än ett år i förväg. Så jag undrar om ni har bokat allt själva eller om ni har köpt en hel resa? Vilka har ni bokat med? Vad kostar resan?

Hoppas att du ser detta och kan svara.

• henrik o katja

Hej, vi har varit på Seychellerna 2 ggr de senaste 3 åren och du kan luta dig tillbaks och köpa biljett direkt på plats. Se bara till att växla med någon taxichaffis rupies för att kunna dubbla din köpkraft! ca 100 dollar = 900 rupies.
    Vi har bott på Partratan vilket är helt ok. Missa inte att besöka Lemuria vilket är lyxhotellet på ön för en lunch och bad! En av världens bästa stränder är Anse Lazio vilken är helt superb på Praslin! På La Digue badar din med fördel på Grand Anse med fantastiska vågor och käkar lunch i strandhyddan - kreolsk lunchbuffé en upplevelse utöver det vanliga. Ha en underbar semester!

Svar på tråden seychellerna- tips och hjälp