• soffan80

jag är duktig !!

tjena girls!
    har skrivit i X antal trådar och skapat X antal trådar om ppiller.. många är säkert trötta på mig men nu har jag äntligen tagit tummen ur och slutat med ppiller.. varit fri sen i måndags, ska på rådgiving den 16 nov.. vet inte vad jag ska välja för nått.. känns så skönt att jag äntligen har slutat ... tuvärr så har det ploppat upp en och en annan finne bläää! ska bli spännande och se om jag bli en lyckligare och harmonisk människa nu .. När märkte ni skillnad efter att ni hade slutat med hormoner? , nu är jag mest orolig att jag inte kommer märka nån förändring..

• Svar på tråden jag är duktig !!
  • pickolina

Vad skönt!.. Det är lite olika hur snabbt man märker skillnad.. Jag tyckte jag märkte skillnad ganska så snart efteråt, det kom gradvis...

• soffan80

ok .. för ett år sen va jag fri 1 månad utan ppiller.. tycker då att jag märkte skillnad men då hade jag cerazette o mådde jag fruktansvärt så då märkte jag direkt..

• pickolina

Jag kan säga så här... När jag slutade så tyckte jag att jah mådde bättre men jag märkte ingen extrem förändring faktiskt. Däremot när jag testade att börja och sluta några gånger under några år så märkte jag skillnaden. Sist jag försökte börja var det som att gå in i en vägg. Fick massa jobbiga biverkningar omedelbart och då insåg jag "ja just det, det är så här de får mig att må" och så slutade jag för gott. Så det blir inte alltid en extremt märkbar skillnad när man slutar. Fast många upplever ju att de blir som helt andra människor... För mig var det inte lika uppenbart faktiskt.

• soffan80

men förmodligen är det kanske bra att "rensa" kroppen från hormoner.. jag lever på det hoppet

• pickolina

Ja det är nog bra... Jag ångrar inte mitt beslut en sek. Även om jag sitället fått problemet hur jag ska lösa "problemet" i framtiden... *s*

• soffan80

samma här... få panik över att använda kondom hela livet, har sagt att jag bli nunna men min sambo tror att jag kommer få mer sexlust nu (el han kanske hoppas ) så då kommer jag bli sexuelltfrusterad
    Hoppas man hitta nån bra lösning på det! tur att man har en en sambo som hellre vill har en glad tjej än en som mår dåligt

• soomzy

Hmm, jag har också slutat. Men jag har inga alternativ. Ska nog prova PERSONA kanske. Jag vet inte. Jag får inte spiral och kondom är så obekvämt och inte ens skönt. Säg till om du hittar nåt bra alternativ! :)
    Lycka till!

• soffan80

soomzy : celibat kanske
    nä jag få ju inte heller nån spiral, eftersom jag ej fått några barn, sen är jag lite skeptiskt med att sätta in grejer i kroppen.. skitlöjlig jag vet

• pickolina

soffan80
    FÅR spiral får du... Det är ju massvis med tjejer som inte fött barn som har spiral. Om du vill prova eller ej var ju däremot en annan sak... ;)

Svar på tråden jag är duktig !!