Hjälp
Jag har funderat/planerat att fria till min flickvän det senaste halvåret. En morgon för några veckor sedan frågade hon mig om vi inte skulle gifta oss. -Jo, svarade jag förstås. Är vi förlovade då? Hon hade inte några ringar eller nåt. Jag som planerade att åka utomlands och fria, sandstrand, levande ljus och romantik.
Vi har nu mer eller mindre bestämt att jag ska "få" fria på riktigt när vi kollat ut vilka ringar vi vill ha.
Vad anser ni att man ska lägga på ett par ringar? "Ska" killen betala för båda? Är det samma ring killen har, när man byter ring i kyrkan, då man gifter sig? Vi är båda studerande, jag har dock en del pengar sparade, ska man lägga väldigt mycket på ett par ringar? Vet ju att det är från person till person, men det e ju inte så roligt om "hennes" ring kostade 2000:- och hennes vänners ringar kanske kostat 20-30000:-
Känner nu hur lite koll jag har på det hela. Nån som har nåt bra förslag på vart man kan åka och fria?
Ska jag gå ner på knä och fråga om "hon" vill gifta sig med mig, eller ska jag fråga om hon vill förlova sig med mig? Vad är skillnaden. Har frågat vänner, men alla säger och anser olika i alla mina frågor.
Tacksam för lite "struktur", tips och hjälp...