• JohansMys

Göra bort sig???

Hej

Vi ska gifta oss nästa sommar och jag vill verkligen inte ha en sån där töntig möhippa där man springer runt på stan i töntiga kläder tokfull och bara göra bort sig när ändå ingen bryr sig egentligen, men vad är då meningen med skiten? Varför är det så viktigt att göra bort sina kompisar på en möhippa/svensexa? Åka badkar genom stan? Va? Varför inte göra nåt kul ihop som man kommer ihåg? Varför utsätta sin vän för nåt som man själv inte skulle vilja bli utsatt för? Nej jag fattar inte vad som är roligt med det....
    Jag vill inte ha nån möhippa pga av att inte riskera att få vara med om nåt sådant skit helt enkelt och det är trist. Vara på spa eller bara ha en go tjejkväll hade väl varit roligare...? Eller kanske åka gocart (i normala kläder)? Kanske kan få rida islandshäst ihop med en mysig picnic i normala kläder! Det vill jag.

Kram på er ;)

• Svar på tråden Göra bort sig???
  • tryswe

Varför tar du inte upp det samtalsämnet med dina vänninnor då så att de vet vad du vill göra på din möhippa, om de känner för att fixa nån?!? Du behöver inte tala om att "detta och detta vill jag inte" utan smyga in det lite snyggare i mer allmänna diskussioner. De lär fatta vinken.

Mina vänner vet mer än väl att om de fixar sådana fåniga saker som du skriver du vill undvika, då går jag hem på stört och så får de vackert ha möhippa för sig själva. Jag är 110% säker på att jag kommer att få en underbar möhippa med mina vänner, ser fram emot det jättemycket, och är nyfiken på vad de hittat på för skoj och mys! Det är bara sådana möhippor vi gör i min bekantskapskrets.

Förstår inte alls dem som säger att de blivit "tvingade" till förnedrande och tråkiga saker på sin möhippa/svensexa. Har de tappat ordet "nej" ur sitt ordförråd eller???

• Lucia05

Jag håller med dig, JohansMys.
    Helt ofattbart att den sortens möhippor med förnedringsmoment lever kvar.
    Försök att lägga för dina vänner vad du gillar och inte gillar för typ av "upptåg". Förhoppningsvis så fattar de vinken. ;)

• JohansMys

Nej, jag vet....

Jag skulle göra som du... BLÅVÄGRA! :) Men jag vill inte ens behöva blåvägra... För att jag fattar inte varför man skulle ens vilja utsätta sin vän för att göra bort sig? Men mina vänner är lite speciella på den fronten... iaf en av dem. Men vi får väl se... Jag vill rida Islandshäst. :)

Tack för ditt svar.

• Clobberella

Jag tänker också vägra förnedringshippa!

• tryswe

Aha, men DU väljer ju brudtärna/tärnor och det är hon/dom som fixar möhippan. Gäller då att välja rätt person(er) och ta ett snack med dom. Sedan kanske du inte direkt bör "kräva" att just få rida Islandshäst... en möhippa är trots allt en överraskning och inget officiellt krav.

Men jag förstår din poäng - man ska inte behöva blåvägra med sina närmaste vänner. Hoppas verkligen du slipper det! Fast tror du inte att dina vänner känner dig tillräckligt väl för att veta vad du gillar/inte gillar??

• JohansMys

Tryswe

Jo... egentligen. De borde känna mig ju. Men frågan är ju om de VILL göra bort mig och tror att det BARA existerar "göra bort sig" möhippor... Men jag kan ju lägga in en hint iofs.

Jag har en barndomsvän och hon och jag har alltid haft en hatkärlek till varandra. Vi är sååå olika samtidigt som vi är lika och inte vill eller kan leva utan varandra. Det är hennes påhitt jag är rädd för. För hon är en väldigt bestämd dam. :)

Jag gillade ditt svar... det var förnuftigt och bra.

• Hummingbird

Jag hatar oxå det här med bli utklädd och bortgjord, vilket jag berättade för mina vänner.
    Och jag fick världens bästa möhippa!!
    Blev kidnappad och påklädd en leksakskrona med slöja (det var det enda jag behövde ha av fula, pinsama kläder.)
    Vi åkte först hem till en kompis för fika, efter det fick jag en ansiktsbehandling. Sedan var det dags för choklad provning. Och på kvällen åt vi på min favorit krog.
    Kvällen avslutade vi hemma hos oss med vin och diverde tillbehö. Min syster och kusin hade satt ihop en frågesport om min man och det land han kommer ifrån. Och de hade även gjort en musiktävling. Hur roligt som helst.
    Jag är så glad att jag slapp massa pinsama saker.
    Jag tror det är bra att säga att detta upskattar jag och det här tycker jag inte om. det ska ju vara ett minne för livet!

• tryswe
    Ja, jag brukar bli kallad "förnuftig"... ha, ha! Kul att du gillade mitt svar!

Jag tror verkligen att saker och ting oftast inte blir svårare eller mer komplicerade än man gör dom. Låter som att du behöver ta ett snack med din bestämda dam-vän också. Hinta ordentlig och upprepade gånger så att du är säker på att poängen gått fram. Då kan du slappna av sen och se fram emot en trevlig och rolig möhippa.

Ha det så kul och lycka till med allt!
Svar på tråden Göra bort sig???