• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

hahhaha...helt rätt!! :D :D

• Lapinette

viktualia - jag mådde också prima av att äta piller och saknar dem definitivt. Något både jag och min väninna även har fått erfara är otorligt vackra finnar vid munnen som dök upp ca 2-3 månader efter vi hade slutat så om du vill se fräsch ut och må bra...fortsätt!

Dessutom så sa min gynekolog till mig att normalt så kommer kroppen igång med en gång efter man har slutat. Jag fick regelbunden mens direkt...och har nu fått erfara underbara, hemska menssmärtor. Så nu vet du vad du har att se fram emot...förutom denna nojja om huruvida man är gravid eller inte.

• Lili 2006

Hej tjejor,

Är inne här en stund på eftermiddagen. Satt och slöade och glömde att jobba en stund;)
    Surfade hur som helst lite om hur man snabbt blir med barn och hittade denna braiga länk! www.mikasdesign.com/bebbe/tipssida_1.asp
    Bland annat står det intressant läsning om att synka orgasmerna och det är ju kul att man SKA tänka på sig själv och njuta också och inte bara producera... ( detta stressar min man nåt oerhört).

• Liten med Mindre

Men jag som inte ätit piller på länge - varför har jag fått hemska röda bulor på halsen och kinder/haka nu då? Kommer hormonerna i svallning av att försöka få barn också? (Jo, det är klart att de gör, med tanke på hur vi agerar här. Men inte sååå...)

Hatar verkligen finnar, de där inneboende som inte går att pilla bort. :( På mig som är så blek syns de som stoppljus. :( Menshumöret är på topp.

• Snart så....

Lapinette: Jag fick oxå regelbunden mens men det innebär inte att ÄL kommer igång direkt. Enligt gyn kom den igång efter 3 månader för mig.

• Moppy

Mindre: vet inte, jag fick som sagt precis så, bulor på hals och kinder typ 2 månader efter jag slutat med pillsen. Dock har jag fått tillbaka dem nu när jag plussat också, vet inte om det är ett gravsymptom eller ej. Det är så mkt knäppt som händer när man ens börjar tänka KIDZ!

• Snart så....

Moppy: Har det hänt något med magen? Min svägeska fick nästan omg köpa nya byxor pga svullen mage..

• Moppy

Snart så....jag är extremt gasig (sorry girls) och det håller på och mullrar och fajtas därnere i tarmarna, så på kvällarna ser jag sjukt gravid ut. Tror dock inte att bebismagen ska synas ännu, de säger att det inte syns på 'riktig' förrän i 4-5 månaden på de flesta. Utan att det är svullna tarmar som spökar nu. Eftersom allt känns ovisst nu, så längtar man ju självklart till man går där med bulan i vädret... Hoppas, hoppas...

• Snart så....

Hahaha...nu när man är i babyverkstaden så ser man det jättetidigt på vissa. 2 kollegor på jobbet såg men när de var i 10-12 veckan :D

• Moppy

Snart så... var det "gas" eller "the real stuff" i deras magar i v 10-12? Antar att du inte vet.... :D :D Kanske kan du fråga ? ;):D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???