• bröllops häxan

Cambridgekuren, del 4

"Eftersom den gamla tråden nu är avstängd för svar så kommer det en ny här!

Här pratar vi om Cambridgekuren; både vi som redan håller på och ni som funderar på att prova. Läs gärna dom gamla trådarna för vanliga frågor och peppning"

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html

• Svar på tråden Cambridgekuren, del 4
  • drömbrud

JAG KLARADE DAGEN!!

Med nöd och näppe!
    Tog en kanelbule och tuggad på.. Kude inte förmå mig att svälja så jag spottade ut!
    STOLT

• Goldy

Nu e jag superpeppad igen! -6kg!! Jippi! :) 11 dagar kur och 1 dag kur plus tillägg, 400kcal. Nu kämpar vi vidare på våran resa! Jag e så glad!

• drömbrud

Jag har gått ner från 85.9 till 83.2 på 2 dagar... Är detta möjligt?!??!

• drömbrud

*det ända jag tänker på är maaat, och inte vilken mat som helst, potatismos, stuvad potats, potatisgratänk, korv och ÄLG!*

• Sandra.W

Hej!
    Vill först säga att jag tycker ni är så otroligt duktiga som klarar av detta. På måndag är det tänkt att jag ska börja på ren kur och sen köra den i 19 dagar. Hur mycket kan jag förvänta mig att gå ned? Jag väger i dagsläget 73 och är 165 cm lång.

Hur mycket har ni som gått ner ca 10 kg på 2-3 veckor vägt innan? Är det skillnad på hur mycket man går ned om man väger 70 resp 100 kg?

Är det svårt att inte få äta något annat eller klarar man av det?

Mvh Sandra

• Suss1

Här var det tyst..... Hur går det för er där ute?
    Lintuvirta - Går det fortfarande bra för dig?
    Sandra.W - Hoppas det har gått bra vid din start. Svårt att säga hur mycket du kan gå ner på ren Kur på 19 dagar. Min konsulent säger ett medeltal på 8 kg på 3 veckor. Hur snabbt man går ner beror på hur mycket man har att ta av. Du har ju inte så mycket övervikt och då går det inte lika fort som om du skulle väga 100 kg.
    De första dagarna kan vara lite jobbiga. Dag 4+5 var jättejobbiga för mig, men sedan blev jag mycket piggare och gladare.

Lycka till!
    Suss

• Lintuvirta

11kg på 2 veckor blev mitt resultat...
    Har nu fuskat lite men tänkte hinna med en kur till innan bröllopet...Det är ju 33 dagar kvar...*leeeer*
    Min m2b gick ner 7,9 på 9 dagar sen bröt han..

• drömbrud

Jag kom på att jag antagligen inte kommer klara 5 veckor (efter 3 veckor hel kur sedan upptrappning) nu i December.
    Man blir bortbjuden och julfester (julafton) samt nyår.

Så jag och min blivade svärmor drar igång tillsamsn den 1 Januari 5 veckor

• Suss1

GRATTIS Lintuvirta! Bra kämpat! 11 kg på 2 veckor!!! Inte illa! Jag ska till min konsulent idag och väga mig. Jag kör kombinerad kur så jag har nog inte gått ner så mycket men lite minus måste det i alla fall ha blivit.....
    Suss

• JennyStar

Hej alla.. vägning igår.. minus 2.2 kg så totalt minus 19.5 kg... men imorse stannade vågen på minus 20.3 så det harmade lite.. men nästa vecka så blir ju även det dokumenterat hos konsulenten.. =) lycka till alla..

Svar på tråden Cambridgekuren, del 4