Absolute vansinnigt underbar tråd...
*kramar om fruhelenekl* Stackare vad jobbigt, men vilken ära att bli ombedd så - det kommer bli jätteuppskattat, jag lovar!
*kramar om fruhelenekl* Stackare vad jobbigt, men vilken ära att bli ombedd så - det kommer bli jätteuppskattat, jag lovar!
Jag har lagt ut den förr trodde jag - har du aldrig fått den? www.sniffstravels.blogspot.com är det iallafall (så får jag väl upp besöksstatistiken lite , den brukar gå upp när man lagt ut adressen nånstans...
)
Gotland 07 skriv en rad till mig på sniffstravels@gmail.com så kan jag berätta mer!
Karinna, har jag berättat hur mycket vi uppskattar din bönsalladsrecept? Vi äter jättemycket sånt!
Här har vi just nu en vovve som snarkar - men det är mest mysigt och gulligt!
Svår diskussion det där med dösstraff - själv tänker jag så här: som offer eller anhörig till någon som lidit är det lätt att tänka sig att man känner hämnd och vill döda förövaren. Det är rätt mänskligt och jag skulle säkert själv känna så om jag vore utsatt. Men jag vill inte att samhället och rättsystemet ska drivas av den sortens hämndkänslor - det är inte rättvisa eller en drivkraft jag vill se styra.
Sen tror jag att för många irakier så känns jämförelsen mellan Saddam Hussein och Hitler kanske inte så avlägsen, ändå... De mest fruktansvärda saker händer människor än idag i världen tyvärr. Sen är dödstraffet ingen lösning - men jag kan bli minst lika arg på dem som uppenbarligen ligger bakom att det hela (som jag förstår det) visats i TV - tydligen tror man att det är ett viktigt politiskt budksap att få ut... men viktigare för Irak idag är nog att se framåt och hitta lösningar på hur man kan leva ihop. Saddam var en historisk demon (även om många som lidit under honom lever än och har högst levande sår av det).
Jodå, voffi mår bra nu, men det var verkligen rätt otäckt. Men han är liksom världshistoriens snällaste labrador - han blir jättestressad när andra hundar skäller på honom!
Jaktlabbar är himla fina, vanliga labbar kan bli lite tjocka, men jaktlabbar är slankare liksom. Berättar på mail vad han heter!
Hmm, en rottis, tja, jag skulle kolla på hur hans matte eller hussa kommunicerar med honom - om de har fin kontakt och han är väluppfostrad behöver du inte oroa dig, tror jag. Om det däremot är nån som har den för den skrämseleffekt de trots allt ger, då skulle jag vara mer försiktig. Jag kollar mer på ägaren än på hunden faktiskt, innan jag hälsar på en hund t ex.
Absolut - det är definitivt hundägarens ansvar att ha!
Du har mail, fö.
Kan också rapportera att han inte gillar gul paprika...
Ja, jag försöker frenetiskt lura i honom olika grönsaker i maten, men det går ju sådär halvbra!
Maken är också här och vi ska fira nyår hemma imorrn, är lite orolig för om vovven ska vara skotträdd bara - när jag hade hund var nyår och valborg rena amrdrömmarna med alla fyrverkerier...
Oj så mycket fina ord - dem kan jag bara instämma i men tänker inte försöka tävla i vältalighet - ni får känna meningen ändå!
Om hundar - jo, visst och många känner som du Eurolady1 Jag var själv jätterädd som barn men sen fick jag en hund (en liten). Respekten för okända hunden sitter dock i och jag kollar som sagt alltid på ägaren innan jag frågar om jag får hälsa. Den vi har hand om nu är en rätt stor svart labrador och många ser bara en Stor Svart Hund när vi kommer gående - inte den snälla raring han är (typisk familjevovve, bor i 3barnsfamilj) - och det får ju jag respektera när jag har hand om honom (men effekten är nästan komisk när man känner honom!).
Dödstraff - ja, den uppfattning vi här ger uttryck för är ju också den EU driver i världen - absolut aldrig! Bortsett från de legala aspekterna (som Eurolady såklart kan mycket mer om än jag)om kränkningen av rätten till liv mm så tror jag verkligen inte att ett samhälle som byggs på principer om öga-för-öga och hämnd är ett samhälle jag vill leva i eller vara med och bygga upp.
Här ska vi få förrätt på räkor och avokado-snittar (ska steka räkorna i vitlök) och sen entrecote och potatis - gissningsvis klyftpotatis och så rödvinssås och nån grönsak. Efterrätt har vi faktiskt inte fixat nån, men ingen av oss är stora på efterrätt hemma (äter det däremot gärna ute!) så vi klarar oss nog. Rödvin och bubbel!
Tänkte dock klä upp mig lite snyggt trots att vi bara är hemma och vi - vinröd långkjol och antagligen glittertopen till!