• soomzy

M-kopp (Menskopp)

Jag har funderat på att skaffa menskopp. Samtidigt som jag planerar att skaffa kopparspiral. Är det någon som har det? Alltså använder menskopp tillsammans med kopparspiral. Vad tycker ni då? Vilken storlek bör man skaffa isf? Jag vill verkligen inte använda tamponger/bindor. Tål varken den ena eller den andra. Kan/vill inte heller på mer hormoner. Snälla hjälp mig! =) Tack tack

• Svar på tråden M-kopp (Menskopp)
  • En liten

va? hallå! vad pratar ni om? menskopp va e de? kissa på sticka? för att kolla säkra perioder o slippa p-piller, låter ju hur bra som helst! Tell me more!
    jag fattar inte e koppen ett mensskydd, o dom här stickorna du kissar på nåt annat?

• Tjej87

En liten: koppen e ett menssksydd. och stickorna kissar man på för att se om man kan bli med barn. ett slags preventivmedel alltså.

men jag förstår verkligen inte, för jag minns inte att min gynekolog mätte min livmoder ens...hon stoppade nog bara in den =S
    fast å andra sidan så va ja sjukt nervös så ja kan ha missar det därför =P

• silverdrake

Rugbytjej

jag tror man måste någorlunda regelbunden, iallafall högst 35 dagar mellan mensen, alltså från det mensen börjar till det den börjar igen...

• pickolina

Trist att man inte kan ha Persona om man har kort en lång cykel. Det borde de ju kunna ordna kan jag ju tycka. -Från en som har för lång cykel.. :( Menskopp är en bra grej. Kan för egen del vara lite knepig dock, måste sätta den ganska långt in för att den ska få tillräckligt utrymme att veckla ut sig å då blir den istället lite knepig att få tag på när man ska ta ut den. Utöver det, toppen! Synd att man MÅSTE tömma den 2ggr/dygn...det skulle ta mig flera dagar att fylla koppen... Hade ju varit toppen, att slippa bry sig och ta ut den när mensen är över... :D Jaja..man ska väl inte ha det för bra antar jag.... *s*

• pickolina

Med Persona måste man ha regelbunden mens, får inte ha för kort cykel och får inte ha för lång cykel... Värdelöst!

• tattar-Emma

pickolina, när jag åt p-piller struntade jag i mensskydd och körde svarta trosor, kanske nåt för dig med? :D

Kul annars att det funkar nu!

• pickolina

tattar-Emma
    Nämen hallå där tjejen! :) Ja det fungerar kanon, jätte skönt! Lite knep och knåp att få ut koppen som sagt men det fungerar.. :D Njae, utan skulle jag aldrig våga gå.. För det kommer ju trots allt blod, vissa tider på dygnet i alla fall..*skratt*..men nu när jag tömde den tex så hade jag blödit ovanligt mycket, haft koppen inne i 12h och ändå så var det bara lite i botten... Intressant att för en gångs skull kunna se hur mycket (eller lite i mitt fall) man blöder egentligen... :)

• pickolina

Tidigare när jag tömt koppen har det MAX varit några droppar... *skratt*

• tattar-Emma

Ja, har man koppen kan man ju lika gärna använda den, jag hade inte den under p-pillertiden och var för snål för att köpa fler tamponger än absolut nödvändigt ;)

Och visst är det skitkul att kunna studera blödningarna!

• pickolina

Min mens var faktiskt mycket rikligare när jag åt p-piller. Både rikligare och längre. Förutom när jag åt mini-piller och nu sist när jag åt yasmin. Då anv jag mini-tamponger eller enbart trosskydd. Som det är numera så tror jag inte ens att jag skulle fylla koppen upp till första strecket även om jag lät bli att tömma den under hela mensen.

Vad flummig man är, tycker att det är skitspännande att undersöka mensen... *asg*

Svar på tråden M-kopp (Menskopp)