• Äntligen bröllop

Redan gift? - ge gärna tips på bra möhippa (Lund)

Hej!

Jag har fått äran att vara tärna på min systers bröllop och ska till sommaren ordna en möhippa..

Ni som redan gift er - vad är ert bästa tips och råd gällande möhippan?

Ps. det får gärna gälla Skåne, eftersom min syrra bor i Lund.

VARMT TACK

• Svar på tråden Redan gift? - ge gärna tips på bra möhippa (Lund)
  • Lady o Lufsen

Kurs i Orientalisk dans (magdans)

• nenne78

det är roligt om så många som möjligt kan vara med, så försök att inte sväva iväg med allt för dyra aktiviteter!

Tänk igenom vad HON skulle vilja göra, drömde hon om att få köra grävskopa när hon var liten, eller var modell för en dag...

Jag som är lite frilufsig av mig fick paddla kajak i fors och spela kajakpolo mot alla mina vänner - det var det häftigaste jag gjort någonsin!
    Sen fick jag åka vattenskidor. Och så strippade min man (iiih) för mig! Och han + killen som kidnappade mig var klädda som byggnadsarbetare - min turn-on! Så mina vänner hade gjort bra research...

• anna66

Vi hade picknic i Hammars park i Malmö Vi hade beställt en konstmodell som kom in mitt i gänget Sedan delade vi ut ritpapper och pennor Han klädde av sig och stod modell för krokiteckning. När vi hade tecknat färdigt fick bruden kroppsmåla honom Det var jätteuppskattat och vi hade en mycket rolig stund.

• Therese33

På min möhippa så blev jag utklädd och försedd med en kamera, sedan fick jag i uppdrag att fotografera ett antal saker som dom hade skrivit upp, sedan var vi på restaurang och sjöng karaoke, jättekul faktiskt! På bröllopet så hade dom samlat ihop bilder från möhippa i en pärm som jag fick, jätteuppskattat! En annan grej, är att typ bada bubbelpool och dricka champagne om man vill ha det lite lugnare...

• Buppi

Jag hade en supermysig möhippa, med islandshästridning i Blentarp, picknick i Torna Hällestad (tror jag det var), och sedan det mysigaste - bastu och kallbad i lugn och ro i Bjärred (Kallbadhuset). Sedan middag och prat hemma hos en kompis. Mitt största tips är att inte planera in för mycket aktiviteter, en på förmiddagen och en på eftermiddagen räcker. Vi mötte två andra möhippor på kallbadhuset som hade det jättestressigt att hinna iväg till nästa aktivitet. Det var så skönt att vi kunde ta det lugnt, prata, bada, sminka oss etc. Ha det så kul!

• Örebrobrud

Jag håller med nenne78. Fundera igenom vad HON uppskattar och vilken typ av person hon är. Är hon äventyrlig, blyg, frammåt...? Anpassa dagen efter henne och hennes intressen, personlighet och drömmar.

Det är också roligare att göra saker tillsammans istället för att hon ska göra något och alla andra ska titta på. Det går väl bra med en sådan aktivitet, men se till att de andra är mer gemensamma. Om hon t ex ska lära sig dansa, kan ju även alla andra hänga på.

Ett annat roligt tips är att alla som är med har likadana kläder. På en möhippa hade vi gjort t-shirts med texten "Ingelas möhippecrew".

Svar på tråden Redan gift? - ge gärna tips på bra möhippa (Lund)