• AndersE

Fästmön fyller jämnt

Hej!

Det är så här att min fästmö fyller jämnt, och jag funderar lite på vad jag ska ge henne. Jag har gjort romantiska middagar till henne några gånger, så jag skulle vilja hitta på något annat. Tänkte både ge en upplevelsepresent och en/flera "fysiska" presenter, så att säga. :)

Hon tycker mycket om smink - inte för att hon använder det så mycket, men hon tycker om det. :) Finns det något lyxpaket så där med lite smått och gott med smink som man kan köpa? Jag funderade på att köpa en timme till henne hos en sminkös, men det har hon varit på innan, så det känns inte klockrent.

Har funderat lite på att köpa en fin ask eller låda, och fylla den med fina örhängen, halsband och sminkgrejer. Hur låter det?

Och är det någon som har något förslag på en upplevelsepresent i Malmö?

• Svar på tråden Fästmön fyller jämnt
  • Mitt hjärta är hemma

Min älskling "kidnappade" mig en gång och drog till Paris. Det var kanon!!!

• okt2006

Jag fick ett Pilgrim-halsband av min sambo när jag fyllde 25. Älskar det!! hade det till och med när vi gifte oss! Så mitt tips om du vill köpa smycken - kolla in Pilgrim!

• Marskatt

Åh, hoppas min sambo är så där himla gullig som han brukar vara. Han har precis åkt till Indien, o alltid när han är ute o åker hittar han på något att ta med hem. Lyxiga praliner, gott vin, kläder till barnen (typ kostymer o sånt som man liksom inte köper annars)... listan kan göras lång! Fast kläder till mig köper han bara om jag särskilt bett om det...

Har själv funderingar på en sån där spahelg eller spakryssning (som present till honom), men gillar killar sånt?! Någon som vet? Han säger aldrig något om vad han vill ha, är inte den som uttrycker sin vilja o sina känslor om det inte är direkt nödvändigt.

• Kirsto

Marskatt: Min kille gillar spa väldigt mycket. Vet du t.ex. om din kille gillar massage? Konstigt egentligen att man behöver undra. Själva grejen med spa är ju att det ska vara njutbart.

• Lilla Li

Om jag var du så skulle jag fixa en liten korg med "fysiska" presenter - som är ledtrådar till och/eller som kan användas på upplevelsepresenten. Säg att du köper en weekend i London som upplevelsepresent. Då kan du sätta ihop en korg med engelskt te, scones, en karta över London och annat som du kopplar med London på något sätt. Kanske trosor med Englands flagga på? ;) Det skulle jag tycka var jättekul! Går ju att variera i det oändliga.

• AndersE

Trevligt med så här många svar! :)
    Tyvärr går spahelg helt bort, eftersom hon själv sagt att hon inte skulle vilja åka på spa. Vi ska ha överraskningsfest på en lördag vid 3, så hon är min från att hon slutat jobb på fredag till vi ska åka på lördag. Så tyvärr funkar det inte med en weekend, även fast det hade varit mysigt.

Så nu har beslutsångesten kommit över en. :) Jag var ju först inne på smink, men jag är relativt säker på att hade jag köpt något sådant, så hade hon velat spara det för att det inte skulle ta slut, och jag vill hellre köpa något hon skulle använda.

Så jag funderar på att köpa ett fint halsband tillsammans med matchande örhängen. Hittade detta:
    www.accessora.se/Produktfoton/DadasDiamonds/Wonder_charms_Heart_necklac.gif
    www.accessora.se/Produktfoton/DadasDiamonds/Wonder_charms_Heart_earring.gif

Fast med örhängena i samma färg som halsbandet. Sen har jag köpt en fin ram som man kan ha många foton i som jag tänkte fylla med bilder på oss och ge henne.

Sen tänkte jag att hon kommer hem, och så får hon presenterna. Sen får hon en timme eller två att byta om och göra sig iordning, och så delar vi en flaska vin under tiden. Sen vid ett sex-sju-tiden, så fixar jag någon som hämtar oss och kör oss till en fin restaurang i Malmö, där vi äter och har det mysigt. Sen när vi kommer hem så blir det massage och tända ljus i sovrummet, och sen får det gå som det går... :)

Vad sägs?

• Kirsto

AndersE: Låter kalas tycker jag! Alltid mysigt att gå på restaurang så den biten tycker jag är en höjdare. Jag tror också att du vet bäst vilken stil på smycken hon gillar, så kör på det du har tänkt!

(Pinsamt nog har jag bytt ut två smycken jag fått av min sambo, och jag vågade nästan inte säga att jag ville byta till honom fast han sa gång på gång att det var ok om jag ville byta. Huga. Det var jobbigare för mig än för honom tror jag. )

• AndersE

Kirsto:
    Haha, jo jag vet att hon är förtjust i silver och i hjärtan, så de örhängena och halsbandet känns svårt att misslyckas med.

Sen lite ny musik när vi kommer hem, lite lyxig choklad, tända ljus och massage... Beslutsångesten börjar släppa, känner jag. :)

• Kirsto

AndersE: Ja, det här är ju kirrat! Kör på det!

• Mitt hjärta är hemma

AndersE: Låter ju kalasbra! Genomtänkt och romantiskt och toppen på alla vis. Riktigt fint halsband också.

• WomanOnTop

AndersE

tänk om min m2b var så romantisk som du är! Jag brukar alltid lista ut vad det är för "överraskning" han planerar. Önskar han kunde verkligen överraska mig nån gång när jag allra minst anar det.

• NuÄrDetDags

Ja, AndersE, kan jag ge dig min m2bs epostadress? Han kan behöva några tips...

• NinaHq

Snygga smycken! Bra planering i övrigt också. Kör på det, det blir kanon!

Svar på tråden Fästmön fyller jämnt