• AndersE

Fästmön fyller jämnt

Hej!

Det är så här att min fästmö fyller jämnt, och jag funderar lite på vad jag ska ge henne. Jag har gjort romantiska middagar till henne några gånger, så jag skulle vilja hitta på något annat. Tänkte både ge en upplevelsepresent och en/flera "fysiska" presenter, så att säga. :)

Hon tycker mycket om smink - inte för att hon använder det så mycket, men hon tycker om det. :) Finns det något lyxpaket så där med lite smått och gott med smink som man kan köpa? Jag funderade på att köpa en timme till henne hos en sminkös, men det har hon varit på innan, så det känns inte klockrent.

Har funderat lite på att köpa en fin ask eller låda, och fylla den med fina örhängen, halsband och sminkgrejer. Hur låter det?

Och är det någon som har något förslag på en upplevelsepresent i Malmö?

• Svar på tråden Fästmön fyller jämnt
  • maljor

den bästa presenten jag någonsin fått var när min sambo bokade en kryssning till oss med spabesök osv. Heeelt underbart och något jag verkligen kan rekommendera

• Lena+Mattias=sant

Han ni badkar lägg gärna till badbomb eller badskum. Annars ett trevligt shampo eller balsam. LUSH har saker som brukar kännas lyxiga. Massageolja med ett presentkort på helkorppsmassage från dig.

• drömbrud

Hahaha

Va gulligt!

Det låter nog bra om du har råd med det

Har du någon idee att ge mig nu när min fästman fyller år om 1 vecka ? Svårt efter alla precenter man gett att komma på nyt hela tiden...

• viktualia

Presentkort på sminkkurs hos Make Up Store kanske? (då ingår att man får köpa produkter hos dem för en viss summa)

Spaweekend på nåt trevligt ställe tillsammans med dig? Eller behandling på nåt badhus/spa som ligger i stan? Massage?

Om du ska ge henne smink är mitt tips att du tar med ett nytaget bra kort på tjejen till sminkaffären så kan de hjälpa dig att plocka ihop saker som passar!

• WomanOnTop

Förd et första måste jag säga att det e fint att se hur en kille anstränger sig för sin kvinna. Tänk om alla var sådana.
    Har du kanske funderat på en spa-helg? Det e väldigt avslappnande, massage mm. O till det kan du ge henne en korg eller box med skönhetsprodukter. Och det kan ju personalen på t wx Kicks eller annan skönhetsaffär hjälpa dig med. Lycka till!

• Nemo nisi mors

Yves saint Lauren har ett puder i ett guldfodreal som kostar 345 kr. Dyrt men skulle passa bra om hon är intereserad men inte använder så mycket smink. Pudret i fodralet är format som ett hjärta. Hade jag fått detta hade jag aldrig använt det för att jag inte velat "sudda" ut hjärtat, men det hade varit en fin sak att ha, super lyxigt

• Mattas

Jag är lite av en hemmatjej, så mitt tips håller sig på den nivån.
    En korg med en bra film, ett gott vin eller bubbel (själv kan jag rekommendera Masi Amarone Costasera, ett väldigt gott rött vin. 242:- på systemet), lite lyxiga praliner och kanske lite ost och kex.

Eller en spakorg med badskum (om ni har badkar), peelingkräm för kropp, peelingkräm för ansikte, bodylotion, ansiktskräm, fotfil, smink...

Massageolja med presentkort på helkroppsmassage, som någon ovan nämnde kanske iaf skulle passa i båda korgarna.

Smycken är inte heller helt fel. En fotkedja brukar vara uppskattat.

• Kirsto

Jag fyllde nyss 30, och det absolut bästa jag fick var ett presentkort på fotmassage som gäller på LIVSTID. Enda förbehållet var att han inte ska sitta och äta mat eller vara på jobbet, annars är det fritt fram att be om det.

• A:s wife

Jag brukar ge min kille "hemmagjorda" presentkort. sist fick han en kartong med olika saker till ett hemmaspa (ansiktsscrub, fotsrcub, hårinpackning, ansiktsmask, badbomb/olja etc) samt massageolja. i kartongen fanns även ett presentkort där jag skrev att jag lagar honom en god middag, (med gott vin) och tappar upp ett varmt bad, under tiden han sitter där i får han hårinpackning, fotscrub, ansiktsmask etc utfört av mig. det hela avslutas med en helkroppsmassage (utanför badkaret). detta går ju att genomföra även om man inte har badkar. Brukar bli mycket uppskattat, då det både är saker han kan använda även efter detta tillfälle, samt att jag gör detta själv. kanske kan din tjej gilla nåt liknande?

• tristesse

Jag måste hålla me flickorna här om att spahelg är superlyxigt. På Hotell skansen i Båstad finns spa och där kan man även boka in en make-up, så får hon ju lära sig lite om smink också. Även torekov spa är supermysigt, lite mindre spa, kanske har de make-up möjligheter även där?

Svar på tråden Fästmön fyller jämnt