• Anonym

Torpa Pensionat samt Haga Slott i Uppland

Hej!

Att det är så svårt med lokal. Ska gifta oss nästa år i aug/sep. Mycket är redan bokat..Ängby Slott, Djursholms Slott, Häringe...

Känner någon till Torpa Pensionat i Södertälje? Samt Haga Slott i Enköping?

Vi räknar med 60-70 gäster och vill gärna att det skall finnas möjlighet till övernattning.

Någon som har något annat bra tips om lokal i Stockholm eller Uppsala?

• Svar på tråden Torpa Pensionat samt Haga Slott i Uppland
  • Eva M

Har aldrig varit på fest på Haga slott, bara på konferens, men jag kan tala om att maten där är HELT SUVERÄN. Trevliga lokaler och omgivningar också, kanske lite knöligt med transport för gäster om ni inte tänkt att alla ska övernatta där. Man promenerar inte direkt in till Enköping därifrån.

• Fredde

Hej Eva M!

Tack för ditt svar! Jag hoppas att alla vill sova kvar, om inte, får vi lösa transportfrågan. De flesta gäster bor i Stockholm...

• Eva M

Läste visst lite fort, ser nu att du ju nämner övernattning. Vet inte hur många bäddar Haga har, själv har jag bara sovit i en av flyglarna. Det var trevliga men rätt ordinära rum.

• Julia

Även jag har varit på konferens på Haga slott. Det var som sagts redan underbar mat och miljön runt slottet är jättefin! Det är ett ställe som vi använder återkommande i konferenssammanhang. Bra rum att sova i också!

Torpa pensionat i Sö´tälje är jättetrevligt! Har inte bott där själv men har tillförlitliga andrahandsuppgifter.

Bara en nyfiken fråga, hur kommer det sig att ni har så olika ställen på förslag som ligger väldigt utspridda? Inget fel på ställena i sig alltså.

• Anonym

Hej!

Kollar efter lokal över hela Stockholm. Hade tänkt mig norr om stan, men har märkt att det är svårt att hitta något som är ledigt..så jag har utvidgat omårdet till hela Stockholm...och Uppsala samt Enköpingstraken...

• Julia

Kolla Taxinge slott och kyrka i Nykvarnstrakten söder om Södertälje! Mycket sympatiskt både inom- och utomhus! Kyrkans torn är byggt/ritat av samma arkitekt som gjort Riddarholmskyrkans torn här i Sthlm.

Eller varför inte Mariefreds kyrka och middag på Gripsholms värdshus? Mycket trevliga platser både inom- och utomhus där med, fast det är ju lite längre bort mot Strängnäs till förstås...

Happy hunting!

• Fredde

Taxinge ser väldigt trevligt ut!! Mariefred har vi kollat med..tyvärr lite för dyrt för oss..hoppas hitta något som kostar max 700:- per kuvert..(inkl. dryck)

• Eva M

Wiks slott utanför Uppsala, vacker miljö men vet tyvärr inget om kvaliteten på mat etc. Har varit på bröllop där en gång men det var många år sedan.

Svar på tråden Torpa Pensionat samt Haga Slott i Uppland