• Clobberella

"frågor" till korsord...?

Jag sitter och försöker knåpa ihop ett korsord till festprogrammet, men har lite idétorka på vilka "frågor" man kan ha...

För er som är nyfikna så tänker jag använda det här programmet: www.greeneclipsesoftware.com/

Exempel på saker jag kommit på hittills:

Brudens/brudgummens andranamn
    Färg på brudens skor
    Antal år brudparet varit tillsammans

...och lite annat smått och gott...

Men jag behöver fler förslag!

• Svar på tråden "frågor" till korsord...?
  • Forsfors

*Plats där brudparet träffades

*Prästens/vigselförättarens efternamn

*Presentrade brudparet för varandra

• viktualia

tack för länken!
    ska ta ett span på det ikväll, försökte göra ett korsord själv i excel igår men det gick åt skogen!

tips:
    platsen där brudparet träffades
    resmål för bröllopsresa
    namnet på respektive arbetsplats eller kursen/utbildningen brudparet läser eller har läst

• Clobberella

Tack, tack!
    Fler tips?

• Fru Kroon

- Vad heter brudparets husdjur? (Förutsatt att ni har något då:)

- Hur många par skor har bruden?

- Vart var brudparet på semester senast?

- Hur många kusiner har brudparet tillsammans?

• Clobberella

Jag har kommit på lite fler:
    Brudgummens drömyrke som barn
    Brudens/brudgummens favoritblomma
    Resmål för första gemensamma resan
    Resmål för bröllopsresan...

Nån här inne idag med fantasi?

• viktualia

Clobberella - jag har gjort ett korsord med hjälp av det där programmet nu. Måste säga att det inte var helt enkelt att få sifforna tydliga nog det blev väldigt pyttigt, men vi använder det ändå. Annars var det verkligen ett lattjo program!

När man klickat sig fram till att göra själva korsordet så får man ett förslag på korsordsutformning - i det läget kan man välja att slumpa fram andra korsordsutformningar och det var en rätt skojig funktion... avlångt eller brett korsord osv...

• Clobberella

Viktualia: gillar man inte layouten så kan man ju alltid rita av korsordet på ett eget rutsystem. Det är ju mest det där att pussla ihop orden med varandra som är lite knepigt.

Jag har inte provat det själv än, tänkte knåpa fram lite fler frågor först.

• gumsegos

gjorde vårtat korsord under en planeringsdag på jobbet ... (fniss). Det gick ganska fort att fixa... ställde frågor om jobb.. intressen... frågor om barnen (våra två).. lite frågor om festen etc ... hur lätt som helst.. var det för min del... å gissa om de satt å knåpade under middagen. ALLA var engagerade i kosordet...

• Clobberella

gumsegos: kul att det blev uppskattat!

Svar på tråden "frågor" till korsord...?