Inlägg från: Lilla Li |Visa alla inlägg
  • Lilla Li

    Paketkalender

    Fanns nyligen en tråd som frågade precis om detta. Jag svarade att jag förra året inkludera några av följande saker:

    Brev
    Biobiljetter
    Kalender för 2006 med 365 anledningar till varför jag älskar honom eller nåt liknande
    Nyckelring
    Fotopussel
    Trycka upp omslagspapper med anledningar till varför jag älskar honom och foton på oss
    Kalsonger
    Sexleksaker
    Två lådor med "brevinkast" - en hos mig och en hos honom - som vi kan lägga små brev och andra saker i under året
    Dikter
    Hemlagat julgodis som håller sig
    Personlig filt med en siluett av mig på så att "jag" kramar honom
    Personlig kudde
    Köpa en färdig adventskalender och lägga i små lappar istället för choklad
    Stearinljus
    Saker till hans nya lägenhet
    CD-skiva med romantiska låtar på, folder inuti med låttexterna och/eller förklaring till varför jag valde just den låten
    Personligt julgranspynt
    Sätta ihop polkagrisar och smälta några minuter i ugnen så det blir ett hjärta
    Vinter-saker
    "Kuponger" - en dag i snön osv
    Armbandet jag såg på H&M
    Dikter
    Saker som reflekterar allt jag älskar hos honom
    En CD-skiva där jag pratar om den tiden som varit och vår framtid tillsammans
    En present för varje sinne: parfym för doften, choklad för smaken, massageolja för känseln, musik för hörseln och ett foto för synen
    Porslin som jag målar på och skriver varför jag älskar honom, "vårt" datum osv
    En present för varje del från topp till tå - hårvård, ansiktsvård, munhygien, kroppsvård, fotvård osv
    Ett graverat armband med symbolen för evighet (en liggande 8) och våra namn på insidan

  • Lilla Li

    Jessica.K: Hmm... Räcker det inte med 24 presenter om det nu är en julkalender...?

    jooki: Eftersom mina presenter var av väldigt varierande storlekar så fick han bara presenterna rakt av. Jag hade bundit fast lappar på varje med ett nummer på så att han fick öppna dem i en viss ordning. Han lade ut dem lite överallt i lägenheten för han tyckte det var så kul att leta. ;)

Svar på tråden Paketkalender