• Thailands brud

Avfärga håret?

Hej! Behöver lite råd...

Färgade mitt hår i somras från mellanblont till kastanjebrunt.
    Blev mkt mörkare än jag tänkt men han påstod att det inte gick att bleka mitt hår (?).

Nu börjar utväxten komma men jag vill inte färga det igen, kan man på något sätt få tillbaka sin ursprungliga hårfärg genom avfärgning etc?
    Tar lång tid för det att växa bort o det ser för jäkla ofräscht ut...

• Svar på tråden Avfärga håret?
  • ninjan

vill du ha håpret mycket ljusare, eller är det bara fråga om en liten korrigerin?

• Thailands brud

milkway: jag vill ha tillbaka min originalfärg..... antar att det är rätt kört....

Jag vill ha det ganska mkt ljusare men enligt min frisör så går det inte att bleka mitt hår. Jag hade bestämt mig att låta det växa ut så att jag fic ktillbaka min färg men det ser inte kul ut nu, har du några tips på vad man kan göra?

• pickolina

Jag gick tillbaka till min naturliga färg genom att först bleka håret och sedan tona det i en färg som nästan var exakt som min egen. Gick jätte bra... Men det gäller att ha en bra frisör.

• ninjan

alltså..vad menade han med att det inte går att bleka ditt hår? Är det jättetorrt och förstört då, eller har du superfina hårstrån eller varför??

• Thailands brud

milkeway: Jag hade aldrig färgat mit hår tidigare men ville göra lite ljusa slingor för att få det lite mer levande... han sa att mitt hår skulle bli grönt om jag gjorde det ljusare och enda alternativet var att färga det mörkt o jag mitt nöt gick med på det. Vill ha min naturligt fäg när vi gifter oss...

Jag har varken torrt, tunt eller hår med fina strån.....känns lite hopplöst nu.

• ninjan

Om ditt hår inte är alltför slitet så skulle jag blondera det, ev göra en blonderingstvätt, för att få bort det mesta av den felaktiga färgen. Sen skulle jag antingen pastellfärga, eller lättfärga i rätt nyans. Och använda massor med inpackning regelbundet, för att fixa till konditonen efter en påfrestande behandling! Är det så att ditt hår är för skadat för en blondering så kör på med inpackning ett tag tills det börjar må lite bättre.

• ninjan

nä, byt frisör!
    Det mest skonsamma för håret är att bleka en massa tunna slingor, som sen färgas/tonas i den nyans du vill ha.

• Thailands brud

milkeyway: Tack för råden! vad menar du med blonderingstvätt? jag är så rädd för att det kan bli typ orange eller grönt.....usch.

Finns det någon färg man kan färga/tona o slippa utväxt o som bara slits bort?

• Thailands brud

Vi gifter oss den 8/8 08 så det är GOTT om tid men mitt hår växer super långsamt jag har låååååångt hår.

• ninjan

alltid när man blonderar börjar håret gå mot gula nyanser, men det korrigeras efteråt med färg/toning som en frisör blandar.

Blonderingstvätt är en mildare variant av blondering. Blandningen blandas med schampo. Den används om det är en lite korrigering av nyans som ska göras, men om du vill ha ditt hår mycket ljusare är det nog bättre med vanlig blondering. Därenmot tror jag det blir snyggast att bleka en massa slingor, som sen färgas i rätt nyans. Det är bäst att låta en frisör fixa färgen. Det blir billigast i längden, eftersom mycket kan gå fel när man gör hår ljusare.

Vill man slippa utväxt är det toning man ska satsa på. För det mesta tvättas toning ur innan det blir en utväxt. Men du får inte ljusare hår av enbart en toning. Färgat hår kan bara ljusas upp med blekning, och i vissa fall en special ljusarefärgning. Men som sagt, det är en invecklad process, så låt en frisör ta hand om det!

Lycka till!

• blablabla

Gå till en annan frisör, dom är ju proffs och kan hjälpa dig på bästa sätt!

Svar på tråden Avfärga håret?