Putsa silver med..?
Hej!
Har något ett mirakeltips för hur man putsar silversmycken med?
Tack, tack!
Hej!
Har något ett mirakeltips för hur man putsar silversmycken med?
Tack, tack!
Tandkräm!
bakpulver..men jag minns inte hur det skulle blandas.
TACK!
Jag provade med tandkräm och det blev toppenfint!
Camilla 1/7 - se bara till att det inte är slipmedel i tandkrämen (whitening etc) då det kan förstöra finishen. Jag, som arbetat i branschen, rekommenderar alltid att köpa silverputs i smyckebutiker. Kan antingen göra det lätt för dig genom att köpa silverdip och slänga i några åt gången eller köpa putsmedel . Med dipen får du tänka på att inte slänga i det rostfria bladet i vätskan och det håller inte fullt så länge.
Tänk även på att alltid förvara dina silverbestick antingen i besticksfickor (finns att köpa impregnerade i smyckesaffärer, då håller de sig fina länge) eller i tätt sluten påse, då det är luften som gör att dina bestick oxiderar.
Bara lite tips :)
Jag vet att det låter mysko men testa ketchup! Det funkar verkligen!
Du kan köpa silverdipp. Det finns bla hos guldfynd. Kostar ca 50:- tror jag. Det luktar pyton, men funkar jätte bra.
Det bästa är att det tar bara några minuter och du slipper putsa och riskera repor.
Jag vet det bästa och enklaste av ALLT!!
Tag en skål med vatten, häll i vanligt bordssalt och lägg en foliebit i botten på skålen ,häll i silvret dvs smyckens och vips så är det sååååå blanka. Det låter inte klokt men det funkar faktiskt tar ca 1 min..
Jag gör som Östersund, men har i ett par droppar diskmedel också!