• EA27

Hyra bröllopsklänning?

Finns det någon som har hyrt sin bröllopsklänning? Något ställe att rekommendera? Vad kostar det? Kram

• Svar på tråden Hyra bröllopsklänning?
  • missp

Jag upptäkte att det fanns nya klänningar på blocket.se som kostade som att hyra när jag utökade min sökning till hela landet så jag köpte en i stället för hyra var dyrt ca 3500-6500 kr

• Kikkidee

Bra tänkt!

Jag funderade på samma sak och ifall jag "kunde mé" att hyra .. man sparar ju en massa pengar!

• Fru Martinsson ( fd martinsson2be )

Jag köpte min klänning begagnad här på BT och sålde den sedan efter bröllopet. Det gick jämt upp!

• Therese33

Mitt råd är jämför kostnaden att hyra mot vad det kostar att köpa en ny. Ett tips är att du åker till Svahns bröllop i Kungsbacka, dom har jättebra priser! Ibland är det billigare att köpa nytt istället för att hyra och det är ju alltid roligare att ha en helt ny

• 26maj2007

en ska att tänka på att det är inte säkert att de hyr ut de allra senaste modellerna. är man kort så kan det också vara ett hinder för att få hyra.

• Miss USA

Jag hyrde min klänning och det fungerade jättebra. Fick en 8000kr klänning för 3600 inklusive alla andringar och kemtvätt efteråt. Hade också tur med att klänningen var helt ny, så att det var ju som att jag köpte och sålde den men sparade mer pengar. (Gissar att jag inte skulle fått sålt klänningen för 4400 utan kemtvätt vilket var mellanskillnaden mellan köp och hyrpris och så skulle kostnaden för ändringar också tillkommit = tycker jag gjorde en bra affär). Jag tillhör inte de semtimentala som vill klappa på klänningen när den hänger i garderoben.

Lyckat till med sökandet efter hyrklänningar! Kom ihåg att vara ute i god tid så att de inte redan är uthyrda.

• N&N

Jag skulle också hyra min klänning men det kostar kring 3000 kr här i Sthlm och så råkade jag gå in på två bröllopsbutiker som hade rea... köpte min klänning för 4000 kr (ord pris 10500kr)! Då fick jag den jag ville och kan sälja den vidare och "tjäna" på det.
    Upplevde utbudet av hyrklänningar som dåligt och jag skulle också titta på Blocket och här på BT efter begagnade klänningar. Det kan bli mycket billigare!

• tågjäntan

Vad är det för policy här om man vill sälja klänningar? Jag har tänkt sälja min, men varit fundersam på om man får göra det här. Det kanske man inte får heller, fast vissa inlägg "faller igenom" ändå.

• Zozo

Man far sälja klänningar men i sa fall far man lägga ut annons pa Köp&Sälj

Svar på tråden Hyra bröllopsklänning?