• Dalabrud-07

Hyra porslin??

Är det någon som vet något ställe i södra dalarna som hyr ut porslin. Det ingår inte i våran festlokal och jag vill inte ha engångs-saker
    Om ni har prisuppgift så tar jag tacksamt emot det också.

• Svar på tråden Hyra porslin??
  • 070707-Joyla

Kolla in denna länk..

www.perssonscatering.se/uthyrning.php

Visserligen ligger den i Falun men ändå.. kanske kan höra vad dom tar...
    Själv har jag beslutsångest vart vi ska ha festen... uuh... har 2 ställen i Blge men är lite lätt sinnesförvirrad.. *S*
    Joyla...

• Dalabrud-07

Åh, tack så mycket! Har skrivit ut sidan och ska räkna lite på det!

• viktualia

om du inte hittar nån via eniro kan man alltid kolla med stora hotell och liknande - de kan hyra ut både dukar och porslin om du har tur. Vissa cateringfirmor gör också det.

• atenea

innan du bestämmer dig för att hyra ...
    jag vet inte hur många pers ni kommer att ha , men är det kring 50-60 vill ni verkligen fundera om det inte blir billigare med att köpa !
    Vi köpte glas och porslin på ikea för vara 50 gäster och det blev billigare än att hyra .Dessutom har vi nu ny vardagsservis !

• sandybrud

Jag håller med Atenea, det kommer att bli jättedyrt för dig att hyra. Köp på Ikea och det du inte vill behålla kan du sälja tex på blocket el här sedan. Folk gifter ju sig hlea tiden eller har stor fester...

• TingelingAnna

Vi handlade efter nyår som var till vårt bröllop i september. Då hitatde vi vinglas för 1 krona styck på Ikea, tallrikar för 5 kronor styck på Ikea och champagneglas för 1 krona styck på ÖB. Så kolla upp sånt innan ni hyr.

• Dalabrud-07

Vi kommer att bli runt 100 personer.
    Har kollat IKEA och visst är det billigt, men jag har redan serviser så jag klarar mig.
    Kollade upp ovanstående länk och det skulle kosta oss ca 4000:- att hyra bord + stolar, linnedukar och allt porslin vi behöver inkl. tvätt och diskning, så det är helt klart värt det, tycker vi iallafall.
    Ska dock fortsätta leta, utifall jag hittar något billigare

• Dalabrud-07

Sossa - tack, tack! Har ingen betydelse om det är falun eller borlänge.

• hillebo

Vet att det finns ett ställe i Gävle/Sandviken som heter dukning.se. Hyrde av dem till mitt bröllop i Borlänge. Det var riktigt fint porslin och blev inte så dyrt trots att det var lite transport.

Svar på tråden Hyra porslin??