• Gyllan

Florist i Haninge med omnejd

Nu börjar de flesta bitarna falla på plats, även om själva bröllopet inte är förrens i juni, men tänkte höra om någon har anlitat någon bra och hyfsat billig florist i Haninge eller i närheten. Vill gärna vara med och styra en del själv vid val av blommor och liknande.
    Vi skall dessutom ha färgtema vitt och guld, så om någon har tips på passande blommor vore det bra...

• Svar på tråden Florist i Haninge med omnejd
  • Gyllan

20th century fox ,
    eftersom du är nyutbildad florist så kom gärna med förslag!

Som sagt hade, färgtemat är vitt och guld. Det jag absolut inte vill ha i buketten är klassiska liljor, men däremot vill jag ha prärieklockor. Men, kom gärna med ideér och bilder om du har!

• silvera

20th century fox
    Har du gått florist-utbildningen på Centrumvux, i Haninge? Den skulle jag ev. vilja gå!

• 20th century fox

silvera - ja precis!

Gyllan - ska du bara ha bukett eller är det typ bordsdekorationer/kyrkdekorationer också?
    Vad har ni isåfall för lokal?

Förslag på bukett är svårt utan att ha sett dig tycker jag :)Är du lång, kort, hårfärg osv?

Prärieklockor är ju jättesöta! Vill du ha en lite romantiskt bukett eller lite mer modern och tuff? *svara på det du, sen kommer förslagen hagla* ;)

• Gyllan

Det som i första hand gäller är brudbukett, tärnbukett samt tre corsage (en till brudgummen samt två marshalkar)

Själv är jag ganska kort (1.55) och har axellångt blont hår. Bild på min klänning finns här (www.parisette.com/aspera_brud/1512_brud.htm). Det man inte ser så bra är att banden i midjan samt bandet runt nacken pryds av små "diamanter" samt broderade svagt aprikosa rosor.

Jag vill nog helst ha en lite mer romantisk bukett, känns mer som jag än tuff och modernt! Samtidigt är det kul att ha något som inte ser ut "precis som alla andras".

Tacksam för alla dina ideér.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

20th century fox:Kan man få "snika"till sig lite tips av dej med??
    Jag vill ha en bukett med blekrosa,ljusrosa rosor,samt chokladblomma.
    Tror att jag vill att den ska vara ganska "rund" inte allt för stor.
    Jag är ganska kort 153cm.
    Kan man kombinera detta snyggt

• 20th century fox

Gyllan - jag tror att även om ni har färgtema vitt o guld kan det vara fint att bryta av lite mot allt vitt i klänningen. Tänk dig att du håller en nästan vit bukett mot vitt tyg...den syns inte särskilt bra.
    Tror att det skulle vara fint att då blanda in creme och kanske lite aprikos som i klänningen vilket skulle ge en fin och varm känsla och ta upp guldtoner snyggt. Om man bara har vit så blir buketten lätt lite grönaktig i helhetsintryck...så då är det bättre att välja creme- hållet än lime- hållet till guld tycker jag.

kolla på färgerna i denna buketten t.ex.
    ambiencefloral.com/db3/00291/ambiencefloral.com/_uimages/SharpeBouquetWeb.jpg

annars är den här söt..med bara prärieklocka...fast väldigt utslagna med gult i...ser ju lite guldigt ut!

www.derouinfloral.com/files/DFS-92.jpg

• 20th century fox

nu har jag tokletat efter en bild på en brudbukett med astrantia i...men det är ju stört omöjligt att hitta! Det är en jättesöt sommarblomma som ser jätteromantisk ut ihop med rosor och prärieklocka. Den finns i olika rosa, lila och vita nyanser.

Jag tror det skulle vara sött att ha stjärnflocka, prärieklocka och kanske några rosor med lite guldpiff på.

Till corsage skulle vara fint att ha en lisiantus med lite knopp och kanske två astrantia med guldtråd virad om stjälken, avslutat med en vit pärla.

så här ser stjärnflocka ut:www.dunngardens.org/summer/plant_images/astrantia_major_mm.jpg

• 20th century fox

jag ska bli en fru...lääängtar - Det låter skitsnyggt! rosa och brunt är hur snyggt som helst ju! Det är ju lite ovanligt kombination så det är svårt att hitta fina bilder. Det enda jag tror är att det blir ganska hård kontrast mellan de mörka chokladblommorna och så ljusa rosor så du måste nog ha minst en till blomma som är i "mellanregisttret". Inte jättemörk och inte jätteljus.

Tack!
    Det var ett bra förslag,hade tänkt en mellan rosa ros oxå,har tom fixa det till tårtan som ska ha samma kombination.

Men jag kunde inte se din länk,snälla prova igen;)

Tack,kollar länken hemma då;)
    Snällt att du vill hjälpa till:)

• 20th century fox

bara skojit :D svårt bara att hitta en bild på det man tänker i huvudet! Det är ju lättare att sätta ihop några blommor och visa på riktigt.

Svar på tråden Florist i Haninge med omnejd