• Gyllan

Florist i Haninge med omnejd

Nu börjar de flesta bitarna falla på plats, även om själva bröllopet inte är förrens i juni, men tänkte höra om någon har anlitat någon bra och hyfsat billig florist i Haninge eller i närheten. Vill gärna vara med och styra en del själv vid val av blommor och liknande.
    Vi skall dessutom ha färgtema vitt och guld, så om någon har tips på passande blommor vore det bra...

• Svar på tråden Florist i Haninge med omnejd
  • silvera

De på blombutiken brevid Sabis, är jätteduktiga. Men de är inte billiga... Jag tänkte nog ändå beställa min bukett där till mitt bröllop i december...
    De som ligger i lillcentrum i Handen är lite billigare, men jag tycker inte att de är lika duktiga.

Sedan finns ju faktiskt hon som står utanför den orientaliska butiken, utanför centrum, ner mot tåget. Hon kan göra jättefina, och billiga buketter. Kanske att jag väljer henne... Jag köpte en fantastisk blomuppsättning av henne, för några veckor sedan, som höll ganska länge.

• 20th century fox

Heeej!

Är nyutbildad florist som bor i Haninge och jag hjälper gärna till med tips! :D

Själv beställde jag min bukett i blomsterbutiken i Västerhaninge när vi gifte oss för 1,5 år sen.
    Har flera kompisar som beställt där och även i den inne i Haninge C...Eva B's blommor heter den.
    Tror inte direkt nån av dem är jättedyr eller jättebillig. Ganska normala priser alltså.

• 20th century fox

utanför den orientaliska butiken...där har de mest halvvissna "skräpblommor" skulle inte använda mig av dem till brudbuketten!

Men vi beställde faktiskt alla rosor till bordsarr. av dem. Men då fick vi nya direkt från deras grossist.

• silvera

20th century fox
    jag har frågat henne, och hon tar givetvis hem nya fräscha blommor.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Våra vänner gick till en butik som ligger vid tyggrottan,ganska nära Vega baren,vet ni vart jag menar

Deras buketter blev jättefina iaf,och bra pris.
    Butiken ser inte mycket ut för världen ,men är bra!

Tror jag beställer mina där,annars i brandbergens centrum,DOM gör jättefina saker,och tar bara 10% av blommornas kostnad i arbetskostnad.Hängde ni med

• Juni07

Annorlunda blommor heter den nära Vega Baren och bredvid tyggrottan.

Hmm i brandbergen, är de bra alltså... har aldrig varit i den butiken...ska kollas upp

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Ja,den iBRB är jätte bra,bra priser med;)

• 20th century fox

silvera - den är ju jättefin! Blir nog inte så dyr!

Tjejerna som har Annorlunda blommor är inte florister utan har trädgårdsutbildning. Men de är jätteduktiga och har en florist som hjälper de med lite svårare arbeten!

Brb vet jag inte vilka som jobbar där nu men han som har butiken har jag hört mycket dåligt om...så se till att nån av tjejerna gör buketten och inte han! Han är inte florist.

Svar på tråden Florist i Haninge med omnejd