• Jennybelle

Råd behöves till bröstförstoring!

Hej!

Jag ska göra min bröstförstoring den 31 oktober på Akademikliniken.
    Jag står nu i valet mellan att välja storlek på implantatet. Ska välja mellan 295 MF eller 335 MF.
    Jag är 18 år, 162 cm, väger 50 kg och är 75 cm runt bröstkorgen. Vill ha en C-kupa typ. Inte större än det. Vill ha ett par bröst som passar till min kropp men samtidigt inte för små.
    Ngn som vill ge några råd?

• Svar på tråden Råd behöves till bröstförstoring!
  • Jennybelle

Hej!
    Ja, jag är ju lite förkyld så jag hoppas att det ska gå bra iaf, att jag får göra det!
    Jag får bestämma storleken på operationsdagen. Trodde inte det gick till så. Men var iallafall på en extra konsultation i torsdags och då kom vi fram till att 295 skulle bli snyggast och mest naturligt.
    Fick du vänta länge på din operation? Hoppas att jag inte får vänta i flera timmar.

• pickolina

Jennybelle
    Det där är alltid olika... De tar ju så klart en patient i taget och i vilken tur man får komma in till op varierar ju... På den klinik jag var sist så ringde de dock å sa till mig att jag kunde komma in senare på dagen istället, för att de bytt min op-tid och tyckte att det var onödigt att jag var där så långt innan. Men det är olika på olika kliniker... Har du tur så op du ganska direkt efter du kommit.. Men räkna med att det kan bli lite väntetid.

• pickolina

Jennybelle
    Det är inte helt ovanligt att strl bestäms på op-dagen faktiskt...

• lusen76

Jennybelle: Jag skulle vara där klockan sju på morgonen. Anmälde mig i recep. blev hänvisad till en trappa upp. Fick ett eget rum. en sköterska kom och provade ut sportbh. Sen fick jag träffa kirurgen, som tog kort och markerade vart snitten skulle ligga. tillbaka på rummet för att invänta narkosläkaren och pratade lite med honom. Sen kom två sköterskor med fyra piller man skulle svälja. Sen kissa och sen in på operationsbordet. Allt detta innan klockan hunnit bli åtta. Vaknade på uppvaket vid tio- halvelva tiden, då var det klart!! Älskar mina nya vänner, hoppas du blir nöjd med dina!

• Jennybelle

lusen76

Skönt att du inte behövde vänta då!
    Hur stora har dina nya tuttar blivit då?
    Vilken kirurg hade du?
    Jag längtar så mycket tills imorgon! Fast är lite nervös nu.

• Tjej87

ojj, ja blir ju nästan lite nervös bara ja tänker på de..haha..fegis som ja e!
    lycka till, de kommmer gå finfint ska du se

• lusen76

Jennybelle. Har skrivit till dig på Plastic sergery, och ja jag hade samma kirurg som du ska ha. lycka till.

• Kol

Till alla er som har gjort bröstförstoringar!
    Jag har planer på att göra en bröstförstoring i Stcokholmsområdet under våren 2007. Jag skulle vara jättetacksam om ni kunde skriva om era erfarenheter av olika kliniker/kirurger när det gäller resultat, bemötande och pris.
    Tack på förhand!

• trollenmyr

Hallo jag har ett problem!
    Jag opererade brösten för 3 månader sedan i ockelbo. Allt gick jättebra, och dom har varit hur gulliga som helst.. Men nu har jag fått en massa veck i mellan brösten!!
    Så nu syns det verkligen att jag har silikonbröst, är det någon som haft samma problem? Vad gjorde ni då?

• trollenmyr

Finns det någon där ute som fått veck mellan brösten när ni opererat silikonbröst?
    Jag har fått det och vet inte vad jag ska göra!!

• pickolina

trollenmyr - Testa den andra tråden så kanske du får svar. Testa även på mylava, där hänger de flesta numera verkar det som.

• trollenmyr

Ok vilken annan tråd? jag har aldrig varit här och skrivit förut, jag är jätte tacksam för all hjälp jag kan få..

• famousfairy

trollenmyr..
    fråga på bröstförstoring 7 men om jag var dig skull jag ringa min kirug på en gång...

Svar på tråden Råd behöves till bröstförstoring!