• Anonym

"Sara H:s" bröllop på Grytsbergs Säteri?!

Hej Sara H!
    Har hört på BT att du haft ditt bröllop på Grytsbergs Säteri.Har varit inne på deras hemsida och tycker att det verar jätte mysigt ställe!Perfekt för ett romantiskt sommarbröllop...finns det någon hemsida med bilder ifrån erat bröllop?Har hört mycket gott om stället här på BT med trevliga ägare.Vad gjorde du i ordnning håret och fixade brudbuketten?Kan man beställa tårtor ifrån andra konditorier utan att behöva gå via dem?Tacksam för svar

• Svar på tråden "Sara H:s" bröllop på Grytsbergs Säteri?!
  • Anonym

Hej Sara H!
    Tack för svaret.Jag ska inte gifta mej men är väldigt intresserad av bröllop och tycker gryts kyrka ser jätte mysig ut!Och Grytsbergs Säteri har jag bara hört talas gott om här på BT...med trevlig personal och ägare.Det kankse "räcker" bara med 2-rätters middag samt tårta...om man inte vill betala extra juförsej...men det är nog ett tag eller några år tills jag ska gifta mej!Lotta som fixar blommor verkar bra...tipsar ägarna om frisörer,florister oxå?Först tänkte jag ha Grand Hotel Saltsjöbaden och någon "pampig" kyrka typ St Jacobs eller Storkyrkan för att få det lite "kunlig känsla" men det här verkar ju minst sagt lika trelivgt!Jag älskar södermanland för det är så vackert landskap...vad tog dom i år per kuvert?Ska genast gå in och titta på bilder!

• Anonym

Hej Igen!
    Har nu varit inne på eran hemsida!Va mysigt det såg ut!!!Jätte fina bilder!Jag skulle aldrig i livet vilja ha ett bröllop på en bygdegård...det är för tråkigt.Hellre ett säteri typ Grytsbergs eller Herrgård/Slott...fast det kankse blir lite för mycket med ett slott...vad hade ni för fotograf?Vilken underbar frisyr du hade!Hon verkar duktig..var det totalpriset med dej och tärnorna för 2000:- och allt annat du räknade med?Då verkade det som ett jätte bra pris!Hur långt är det till Flen från Stjärnhov?Väntar med spänning på att se bilderna ifrån vigseln inne i kyrkan...men det verkar ett jätte mysigt ställe med vacker och fin kyrka!Det räcker med 100-130 gäster tycker jag...det kan bli minst lika trevligt att ha ett bröllop där som på ett slott det kankse blir lite för "fint"...och stugorna kan ju man kankse ha till barnfamiljer om det kommer sådana...hur många gäster var ni?

• Anonym

Hej Igen!
    Ok...när allt ingår kankse det är ett bra pris.Jo jag vet att det är en ombygd lada men jag tycker ialla fall att det är finare än en tråkig gammal bygdegård...vad var det för smak i tårtan?Vad kostade fotgrafen?Hur länge hade ni han?Jag håller med om det ska vara ett "avslappnat" bröllop så är Gryts Kyrka/Grytsbergs Säteri perfekt!Vad valade ni för in ocg utgångsmusik?Vad hade ni för trycksaker?Bröllopsnatten kankse man kan vara på Södertuna Slott för att det är så fint...

• Anonym

ps:tsäg gärna till när ni lagt ut bilder ifrån eran vigsel för jag vill så gärna se hur det ser ut inne i kyrkan!vad hade ni för psalmer och solosång?var prästen bra?kostade vigsel?

• Anonym

vad hade ni för musik?dj eller band?vad tog det för pris?

• Anonym

hej igen..vad hade ni för typ av musik?dj ellan band?vad kostade det?hur länge spelade dom/det?

• Anonym

Hej Igen!
    Tack för svaren...Birkalåten har jag nyss hört på nätet tyckte den var jätte fin...lite "pampig"...in kan man ju ha wagners brällopsmarch...och ut birkalåten,gillar inte mendelhssons...3.500:- verkar ju ett bra pris för fotograf!har han någon hemsida?vad var det för smak på tårtan?i vilket program gjorde ni trycksakerna?är så nyfiken verkar ha varit ett underbart bröllop...dels för att platsen är så vacker!!!sen tycker jag att om det är bröllop så ska man väl fira dom med dom man gillar och dom som betyder mest i hela världen eller hur?inte bjuda släktingar som man inte har någon kontakt med?jag skulle bara vilja bjuda dom jag känner för och dom som betyder mest...för mej det är många redan ändå...

• Anonym

Hej!
    Jag förstår dom,den miljön är absolut helt fantastisk!!!Vad var det för smak i tårtan då?

• Anonym

Var hittade ni fotografen föresten?

• Anonym

Oj det lät gott!!!Älskar choklad det är det bästa jag vet sitter föresten och äter det just nu...hur går det med bilderna ifrån kyrkan har ni lagt ut dom än?ska bli så spännande att se hur det ser ut i den mysiga lilla kyrkan!!

• Anonym

Sara H, det är inte första tråden som anonym håller på och ställer tusen och en frågor. Som hon själv skriver ska hon inte gifta sig utan är "bara" intresserad av bröllop.

• Anonym

Jaha..nu måste jag försvara mej igen då...jag är intresserad av bröllop är det något fel med det eller??Varför kallar ni anonym för?När ni inte vågar stå för vad ni tycker jag letar bara information...vad jag säger och inte skriver det är min åsikt och jag står det för det oxå vilket inte andra verkar göra!Ska lämmna er ifred och aldrig skriva här igen!!!Verkar ju inte välkommen här,när ska ni föresten gifta er då?tacksam för svar

Svar på tråden "Sara H:s" bröllop på Grytsbergs Säteri?!