• Sara H

"Sara H:s" bröllop på Grytsbergs Säteri?!

Hola!

Hörde via mailen att jag var efterlyst här. Arbetar som sagt hårt på att bli avBT-fierad och det går faktiskt rätt bra. Dessutom har jag så sjukt mycket att göra på jobbet just nu att all 'fritid' ligger nere.

Hur som helst, Grytsberg var suveränt. Pernille och Catty har nog svarat på de flesta av dina frågor men om du har fler får du gärna höra av dig. Min mailadress är sarhe@spray.se

Jag anlitade Carina på Hårfina i Flen men till skillnad från Catty åkte jag och mina två tärnor dit. 2.000 kr fick vi betala för tre uppsättningar (alla har långt hår) och hjälp med sminkningen.

Vi anlitade även Lotta i Stjärnhov och jag tror nog att jag har hennes nummer sparat någonstans.

Grytsberg tog tårtan från Södertuna slott i år. De har som policy att ta in en ny kock varje år och kocken brukar vara den som beslutar om vem som ska leverera tårtan så det kan vara en ny leverantör nästa år. Man får ta med sig egen tårta men de tar då en serveringsavgift på 50 kr per person så det känns lite onödigt. Vi skippade efterrätten och tog tårta i stället vilket var utmärkt.

Fotografen vi anlitade heter Torbjörn Larsson och han tar fantastiska bilder. Som Pernille dock vet kan han vara lite strulig att få tag på

Vi åkte ut redan på fredagen till Stjärnhov tillsammans med ett 40-tal av gästerna för en liten grillförfest. Eftersom alla bodde på Solbacka (så även vi den natten) hjälpte Solbacka till med att ställa i ordning grillar m.m. Vi hade en superkväll och har fått otroligt mycket uppskattning av alla gäster för att vi ordnade en hel 'bröllopshelg'. På lördagen solade och badade gästerna samt åt en gemensam lunch innan de gjorde sig i ordning för vigseln. På söndagen åt vi gemensam brunch.