• Catty

"Sara H:s" bröllop på Grytsbergs Säteri?!

Hej dar!
    Tror inte att Sara H sett detta- men jag vet att de har en hemsida fran sitt brollop och att de var JATTENOJDA!

I vantan pa svar fran Sara tankte jag skriva ett par rader med tips i alla fall.
    Jag ar den "tjejen som ocksa skrev under det andra inlagget om Gnesta".

Jag och min man gifte oss i somras i Dunkers Kyrka utanfor Stjarnhov och hade festen pa Solbacka, granne med Grytsberg eftersom Grytsberg var fullbokade.
    Anita och Lasse Nordzell som driver Grytsberg ar supertrevliga och duktiga och Grytsberg jattemysigt med gangavstand till Kyrkan. Sjalv tycker jag inte att Kyrkan ar sa dar valdigt skojig utan valde istallet superfina och charmiga Dunckers K:a en bit bort men det ar ju en smaksak.

*Frisor:Vad galler frisor hade jag forst bokat Cissi pa Salong Clipper i Gnesta. Kommer inte i hag numret men kolla Gula Sidorna. Jag anvande dock inte henne eftersom hon var ratt sa dyr och bara kunde gora i ordning bruden och inte tarnorna, vilket kandes som om det skulle sabba stamningen en smula. Istallet anvande jag mig av Carina pa Salong Harfin i Flen som kom hem till oss och gjorde i ordning mig och mina tva tarnor med uppsattningar och smink. Hon var helt suveran och tog t.o.m med sig en torkhuv i bilen! For alltihop inkl. lunch, bubbel och milersattning (ca 3mil T/R) betalade vi 2000:-.
    *Florist: Vi anvande oss av Lotta som jobbar pa ICA i Stjarnhov och driver floristservicen vid sidan om. Hon ar ratt duktig och band en vacker bukett till mig och gjorde harblommor till tarnorna samt corsager. Har inte hennes nummer kvar, men hon jobbar pa Strandhallen i Stjarnhov- annars kan jag ev. leta fram det via mamma. Flera andra harifran BT har anvant sig av henne annars.
    Annars finns det atminstone tva blomsterhandlar i Gnesta.
    Fotograf:Vi hade kontakt med ett par fotografer i Nykoping, varav en samarbetar med Sodertuna Slott- kan dock inte minnas hans namn- men han var ratt sa kaxig sa var personkemi stamde inte. Portrattbild i Nykoping hade daremot tva jattegulliga tjejer som vi overvagde ett tag. Nu tog vi istallet med en fotograf harifran Holland sa det blev ingendera.
    Konditor: Om ni anvander Grytsberg sa fixar de tarta och allt sant, tror de anvander nagon i Sthlm. Vi anvande oss dock av Janelings Konditori i Eskilstuna eftersom Solbacka samarbetar med dem och det blev enklast med faktuerringen etc. De var i alla fakll SUVERANT DUKTIGA och gjorde en mkt spektakular tarta till oss med alla Afrikas djur i marsipan som var en mork och vit chokladtryffeltarta med hallonmousse fyllning. Gott & Vackert!

Grytsberg ar mkt somrigt och svenskt och ligger vackert, och samma sak kan sagas om Solbacka som ligger nastgards. Det ar en fd internatskola som numera ar konferenshotel. Det ar storre an G-berg och ofta bor manga av G-bergs brollopsgaster pa Solbacka da G-berg inte har sa manga rum. Vi kunde dock med latthet hysa ca 75 personer pa Solbacka som dessutom bara kunde ga tvars over gardsplan fran festlokal till hotelrummet!
    www.solbacka.se kan du ju kolla om du ar nyfiken pa mera info om omgivningarna.

Lycka till och hor av dig om du vill ha fler tips!
    Cat

Svar på tråden "Sara H:s" bröllop på Grytsbergs Säteri?!