• 2B Mrs Duveskog

Helt otroligt!

Jag fattar inte! Jag måste VERKLIGEN plugga nu! Har en hemtenta som ska in snart och jag har bara skrivit två rader. Jag fastnar här hela tiden! Är det någon som har ett tips på hur man kan begränsa sitt BT surfande? SNÄLLA!

• Svar på tråden Helt otroligt!
  • Stefans fästmö

Ha en dator med internet o en utan, o tvinga dig själv att sitta på den utan internet när du ska skrav tentor mm... Funkar för mig!

• drömbrud

Dra ut kontakten ur vggen och kasta ut datorn genom fönstret!!!

• När?

Jag har varit med om samma sak otaliga gånger!! Så du är inte ensam!

En grej jag gjorde för att lättare kontrollera det hela var att jag satte 1 timme till plugg och om jag klarade det (utan att avbryta för att diska/tvätta/dammsuga eller vad man nu kan hitta på), så gav jag mig själv som belöning att få surfa 10-15 minuter. Och så höll jag på så.

• Yllo

instämmer med föregående talare... det är nog enda sättet eller så lånar man hem några tonåringar (om man inte har egna) som sitter och surfar... då kommer man inte heller åt datorn och BT

• picachu

plugga inte hemma! Skriv dina tentafrågor på café eller bibliotek eller nåt och använd endast datorn när du ska renskriva!!! Det är det enda som funkar! Fly! Run! Escape! Datorn är ond och lockande!!!

• 2B Mrs Duveskog

Skönt att höra att det inte bara är jag, grejen är bara att jag måste sitta vid datorn eftersom jag skriver på den... Och min sambo sålde sin bärbara (utan internet) för några månader sen... Då visste jag ju inte att vi skulle gifta oss nästa sommar! Tack för tipsen iaf!

• kentfantast

Hm... men om man inte kan låta bli att logga in och titta... hela tiden.. när man är på jobbet? Får ju inget gjort... Och stänga av datorn är ju inte heller möjligt. trodde jag var lite haj på det här med beroendelära, men det verkar vara svårare när det gäller en själv

• picachu

Nä, nu får jag också ta och ge mig...

Svar på tråden Helt otroligt!