• felis

magont!

Sitter på jobbet och är orolig.. Ska gifta mig nu på lördag och nu har jag ganska så ont i magen. Jag kände av det lite imorse men nu har det blivit lite värre. Värken sitter på vänster sida (den har spridit sig uppåt under dagen), och det gör riktigt ont när jag trycker på magen.

Är detta något att oroa sig för? Mardrömsscenariot är om det hade avrit något med blindtarmen. Vi ska ha ett stort och väl planerat bröllop med flera gäster från andra städer och utomlands. Blir panikslagen bara jag tänker på det!

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden magont!
  • Lyckligt gift!

Blindtarmen sitter på höger sida, så den är det nog inte.
    Som kvinna har man ju tusen saker i magen som kan göra ont.
    Är det inte bara nervös-magen? Har du varit på toa?
    Jag mådde inte heller bra veckan innan vårt bröllop men det var nog lite av varje men mycket nervositet. Allt utgår ju ifrån magen sägs det...Ät bara snälla saker, andas genom näsan och ända ner i magen, ligg med benen uppdragna, du kanske är gasig?

• brudkronan

Låter som stressutlöst gastrit/magkatarr.

Försök stressa ned och ät "snäll" mat i små portioner ofta och med jämna mellanrum.

Undvik kaffe, te, Cola-drycker, starka kryddor, cigaretter, alla smärtstillande med acetylsalicylsyra eller ibuprofen och först och sist: försök stressa av - pröva ett avslappnande bad med lite rosmarindoft... mycket skönt och lugnande - glöm inte att sova!!!

Läs mer här:

netdoktor.passagen.se/default.ns

• brudkronan

Och naturligtvis: fortsätter det att bli värre så måste du ju söka vård förstås!!!

• felis

Tack för kloka svar! Jag var faktiskt hos läkaren idag, tänkte att jag skulle kolla upp mig för säkerhets skull. De tog bl.a. blodprov och läkaren sa att mina värden var helt normala och inte visade tecken på någon infektion eller annat allvarligt. Så jag hoppas att det kommer gå över av sig självt!

Svar på tråden magont!