• jenx

Köpa förlovningsring på internet

Hej.
    Min pojkvän och jag går och drömmer om att förlova oss. (Helt ärligt så drömmer jag nog en aning mer .) Vi håller iaf på att kolla ringar. Har ni några tips på vart jag kan köpa ringar på internet till okej pris? Gärna flera olika förslag.

• Svar på tråden Köpa förlovningsring på internet
  • Fru Cinderella

Vill också tipsa om titanringar, vi har därifrån och de är underbara!

• Pumpkin

Och jag vill bara tipsa om det här:

PROVA i butik INNAN ni beställer från internet! Det ni tror att ni vill ha och inte ha kan bli något helt annat när ringarna väl sitter på fingret.

Jag trodde jag ville ha vitt guld - när jag provade så insåg jag att jag passade inte i det.
    Jag trodde jag ville ha ganska smal och kupad ring - usch och fy på mitt finger!

Det blev helt enkelt rött guld, ganska bred och bara svagt kupad

• Fru Cinderella

Vi beställde utan att ha provat.. men om man är väldigt säker på sin smak så tror jag det går bra, vilket vi var.. jag visste att jag ville ha titan och med en diamant i mitten.. och det vart perfekt.. men är man osäker så bör man går runt o prova lite ja..

här är våra ringar från titanringar föressten (de kommer fram i bildspelet)

hem.bredband.net/aldpal/Weds

• Fru Cinderella

(Nämn inget om själva hemsidan, den är inte ens halvfärdig än)

• västkust_tjej

Vi gjorde precis som MsNordqvist skrev och det blev jättebra.

Först tittade jag runt lite på nätet och såg vad som fanns och vad jag ville ha. Sedan gick vi till en butik och satte oss ner och provade de ringar vi valde mellan. Vi valde oxå bort vissa ringar som inte passa alls....sen beställde vi via Vigselbutiken och hade inga problem alls.

Blev väldigt nöjda!!

• Pumpkin

Jag trodde jag var säker på min smak, för jag hade verkligen sett ut min DRÖMring. Men det stämde inte alls i verkligheten.

Men det är klart, man kan ju ha tur som _Cinderella_

Men jag rekommenderar ändå att gå ut i butik och testa, om inte annat så för den häftiga känslan när personalen daltar med en och alla tittar avundsjukt och drömmande på en

• hemlig snart fru

Vi är jättenöjda med www.jempguld.se
    Både pris- och service mässigt.

Håller med om att prova i butik först. Hade bestämt mig för en ring på nätet, men när jag provade kändes det inte rätt. Valde en annan (billigare ) ring.
    Lycka till!

• jenx

Tack så jättemycket. Ska kolla runt lite nu.

• TooBee

Vi köpte våra vigselringar från
    www.guldgruvan.se dom var ca 2000 :- billigare och fi fick hem dom på ca 4 dagar!

Svar på tråden Köpa förlovningsring på internet