OK, antligen om nagon orkar lasa...
Var brollopsberattelse:
Jag vaknade tidigt, tidigt pa morgonen i ett hotellrum med mina tarnor. kvallen innan hade blivit senare an vi trott, eftersom vi var tvugna att ta en tur hem mitt i natten for att jag hade glomt min vaska med linsvatska och tandborste, plus champagnen och apelsin juicen for vara frukost-mimosor hemma. Men solen sken in genom fonstret pa tionde vaningen, och luften var sadar underbart klar som den bara ar pa hosten. Det var en fantastisk dag att gifta sig pa.
Vui hade bestallt spa-behandlingar till hotellrummet, sa klockan atta knackade det pa dorren. Vi blev ompysslade med handmassage, ansiktsbehandlingar och fotbad. Alldeles underbart.
Nar vi var fardigompysslade kom vi pa att det kanske var dags att ta oss till salongen. Vi kom fram lite sent, men det var ok. medans vi blev friserade sa fint drack vi mimosas.mmm, yummy! Vi tog over hela salongen, och vid ett tiden hade vi alla varsin ursnygg uppsattning.
Efter lunch i Gamla Stan (i Omaha) bar det av till the Renaissance mansion! www.renaissancemansion.com
Hela huset var fantastiskt dekorerat i vart fargetema; vitt svart och cerise rosa. Jag och tarnorna hade ett eget rum dar vi kunde kla pa oss och dar tjejerna kunde sminka sig (jag hade blivit sminkad pa salongen)
Tartorna hade redan kommit, och jag var sa imponerad med hur in sag ut! precis som jag hade hoppats att den skulle! Aarons var ocksa sot, han gillar sin Nintendo Gamecube .
Jag tog en runda genom huset for att inspektera allting, och var nojd med allt...tills jag hittade vara blommor! Gud, sa fula de var! Jag trodde forst att gardagens brudpar lamnat sina, men nej, de har var vad jag hade betalat 10 000 kr. for. jag hade bett om ceriserosa rosor och nejlikor, men jag fick mest babyrosa, sa ljusa sa det sag ut som om det har var ett dop vi var pa, och inte mitt brollop! De fa morka rosor som var med var dessutom halvdoda. Jag blev sa forbannad, och ringde min florist for att skalla ut henne ordentligt. Hon sade att det inte alls fanns nagot som helst babyrosa i mina blommor, utan det var en "mellanrosa". Och cerise rosor ser bara ut sadar. Skitsnack, men de fick duga, vi hade helt enkelt inte tid eller rad att skaffa nya.
Nu var det dags att kla pa sig. Tjejerna tog pa sig sina underbara svarta tarnklanningar, och hjalpte mig pa med min marangbakelse. Aaron och hans marskalkar dok upp, och jag skickade min hederstarna for att leverera hans morgongava. Han i sin tur skickade upp min, ett par jattefina orhangen i vitt guld med rosa safirer.
Vi hade betsamt oss for att se varandra innan ceremonin, sa vi kunde ha en liten stund for oss sjalva pa var stora dag. Aaron grat nar han sag mig, och sade "Du ar sa vacker." Vi stod typ och grat i varandras famn en halvtimme innan det var dags for vigseln.
Aaron och hans marskalkar gick in till tonerna av Europe's "The Final Countdown". Mina tarnor hade "Pachelbel's Canon in D", och min ingansmusik var "O" fran Cirque du Soleil forestallningen med samma namn i Las Vegas.
Sjalva vigselakten var jattefin, vi grat och fnittrade om vartannat, tarnorna grat, gasterna grat, paronen grat... det var hur vackert och sappy som helst.
Mina tarnor laste ur forsta korinterberevet och en brollopsvalsignelse fran Navajo indianerna.
Vi tande enhetens ljus till tonerna av "A love that will never grow old", och var utgangsmusik var "Victory Fanfare" fran Final Fantasy X, ett Tv-spel. Mycket passande for ett par nordar som traffades pa ett tv-spels forum pa natet. :)
Efter vigseln hade vi mingel utanfor huset med champagne, och Aarons Best man och min hederstarna holl tal.
Vi poserade for de formella bilderna en stund, och det var svart for mig att le eftersom jag hatade mina blommor. Fotografen sade att mig att skratta, och jag sade att det inte gar nar man kanner sig som rosornas kyrkogard har. tarnorna forsokte muntra upp mig, men det gick inte. Vi far se hur de bilderna ser ut nar vi far dem.
Festen, om inte blommorna, var jattelyckad. Maten var super god, vi hade buffe med svenska kottbullar, kyckling alfredo, rokt lax, fyllda champinjoner, vitloksbrod, fruktsallad, gronsallad och rostbiff.
Tartan var alldeles underbar, i tre olika smaker. Rosa champagne, choklad, och choklad/jordnotssmor. Aaron hade hotat med att trycka upp tartbiten i mitt face som ar traditionen har i staterna, men jag kontrade med att om han bara ville vara gift med mig i ett par timmar innan jag tog ut skiljsmassa sa var det precis det han borde gora. Han visste att jag menade allvar ocksa.
Festen var ocksa lyckad, gasterna dansade och umgicks till sent pa natten. Vi lamnade huset vid midnatt och tog in pa Omaha Sheraton. Aaron hade bokat en lyxsvit som faktiskt var storre an lagenheten vi bor i! Tva vaningar! Aaron gravde ut alla harnalar ur min uppsattning, och sa slocknade vi bada tva. Pa morgonen hade vi lite tid att mysa och ata room service-frukost, var forsta som mr. och mrs. :)