• Bettina*

Jag vill inte ha nån möhippa!

Är det ok att inte vilja ha någon hippa?
    Mina två bästa vänner som jag skulle kunna tänka mig ordna något sådant befinner sig utomlands så jag tror att jag slipper.
    Kanske borde jag känna mig ledsen över detta men det känns faktiskt som en riktig lättnad....

• Svar på tråden Jag vill inte ha nån möhippa!
  • viktualia

jag har helt enkelt sagt nej och jag slipper. mina vänner bor 25 mil bort och har fullt upp med annat.

• jocelyn

Jag vill inte heller ha någon hippa. Jag tänker bjuda hem vänner på ett cocktailparty istället! Mycket mer min stil!

• Lucia05

Bettina*:
    Det är absolut okej att känna så! ;)

• Carma07

Jocelyn: Bra idé med cocktailparty. Jag är glad om jag slipper hippa också faktiskt. Tråkigt, men sant.

• NuÄrDetDags

Jag vill inte heller ha någon traditionell möhippa. Jag säljer varken kyssar eller kondomer på torget, springer inte runt i löjliga kläder och jag vet inte vad jag annars har läst. Det är helt enkelt inte jag.

Jag kan tänka mig en lugn kväll med mat på en restaurang och lite vin på en pub. That's it - och perfekt för mig.

Som tur är vet mina vänner det och tar hänsyn till detta. Vi har funderat på att gå ut och äta/dricka lite och sedan träffa min M2B och svensexagänget och ta en avslutande öl tillsammans.

• Pepparmyntan

Jag undrar om det langre ar sa vanligt med dessa traditionella mohippor dar man skammer ut bruden och ger henne lojliga uppdrag. Jag har varit med pa ett flertal mohippor och nastan alla har varit bara trevliga saker som middagar, en mysig spadag eller nagon annan aktivitet som bruden skulle uppskatta. Det verkar som en mohippa numer handlar om att bruden ska fa en trevlig dag med sina narmaste vanner snarare an att salja kyssar och annat lojligt pa stan.

• jocelyn

Jovisst det finns säkert roliga möhippor med...men ..jag vill inte:

*utöva äventyrssporter
    *gå på spa
    *resa bort
    *spendera dagen enbart med mina tjejvänner när 50% av vänkretsen är killar...

Därför har jag valt detta. Min fästman vill säkert ha svensexa och han får göra precis som han vill. Kanske blir jag avis om han får gå på strippklubb och inte jag.

• Zemiramis

Helt ok att känna så. Jag kommer bara ha en liten "hippa" med min tärna. Hon och jag gör lite grejjer och sedan blir det middag på kvällen med henne, min bästa killkompis och jag. Helt i min stil. Tala bara om för dina vänner hur du vill ha det , så respekterar de förhoppningvis det.

• Cezi

Jag vill helst också vilja slippa hippa!

Min åsikt, tycker det är tramsigt...

• Ansu

Jag vill också slippa möhippa och min man vill slippa svensexa. Vi funderar på att skriva det på inbjudan att "möhippa & svensexa undanbedes vänligt men bestämt" Kan man göra så?

• viktualia

Ansu - näe det skulle jag inte göra om jag var ni. onödigt att alla inbjudna får veta om er åsikt på det sättet. Själv pratade jag med de av mina tjejkompisar som skulle kunna få för sig att hitta på något, förklarade lugnt och vänligt varför jag ville slippa och eftersom de är kloka människor höll de med om mina argument och jag slipper hippa.

Vad min m2b tycker vet jag inte riktigt. Hur som helst har han inte sagt tvärnej som jag. Och han kommer att få svensexa på torsdag, de tar honom på jobbet. Hans kompisar/kollegor är också sansade människor och de har ringt och stämt av datumförslag med mig innan det bestämde sig. Så länge man har vettiga vänner så är det väl inga större problem?!?

(vi gifter oss 28/10)

• Ansu

Viktualia, tack för din åsikt. Du har nog rätt det är bättre att prata med dem som man vet kan få för sig att anordna.

• Vickelina

Att inte vilja ha en hippa med bara tjejer när hälften av ens kompisar är killar är väl ok? Man kan väl ha en mixad hippa? Har en kompis som var på hippa där det var killar också och det var ingen som tyckt edet var konstigt.

• VFR

Skönt att höra att det är fler som inte vill bli hippade.

Visst kan man bli hippad på ett snällt sätt, men jag vill inte bli hippad alls. Tyvärr tror jag inte att jag slipper och det känns jobbigt...

• Marskatt

Vill inte heller ha nån hippa, o slipper kanske eftersom det är så få bjudna på bröllopet. Tjejkpmpisarna i stallet däremot tänkte samla ihop till en navelpiercing åt mig! De är för roliga!

• Alexxx77

Jag ville inte ha nån möhippa, särskilt inte om jag skulle springa omkring utklädd å göra bort mig... Det visste mina kompisar om, gissa vad jag fick göra: Springa omkring utklädd på stan... Skulle baka snoppkakor å sälja, sen hade de gjort skyltar å satt på mig: 1 i bak som det stod kläm på min rumpa 5 kr, å en i fram som det stod vill du se min mus 5 kr (fick en leksaksråtta innanför kläderna). Skyltarna slapp jag tillslut för jag bröt ihop å började tjuta... Är skitbesviken på mina vänner som visste att jag inte ville ha nån möhippa, särskilt inte en sån som jag fick. Dagen efter var en del av de sura på mig för att jag var otacksam.....

• Cezi

Alexxx77

Det var ju synd att de inte tog dej på allvar. Du hade ju klargjort för dem att du inte ville och de borde förstått dej när du började gråta. Det handlar ju om dina känslor. Berätta det för dem, tycker jag.

• jocelyn

Men guuuu vad elakt av dom! Urk. Jag skulle iofs ha vägrat ta på mig några skyltar utan GÅTT HEM. Aldrig skulle jag pallat den där mobbingen. Stackars dig! Och nä, det är inte du som gjort fel så dina sk "vänner" har ingen rätt att tjura.

• slatka

Tycker verklige synd om dig hur fan kan de göra så. Jag har också sagt att jag inte vill bli hippad sambo vill ha svensexa och han får göra som han vill men jag har kommit överens med min brudtärna att vi går ut och äter har lite roligt med tjejer.

• WimZy

Alexxx77

Din stackare! Du är inte alls otacksam! Fy, vilka dåliga vänner som utsatte dig för det där!!! *morr*

Svar på tråden Jag vill inte ha nån möhippa!