• förhoppningsis

orolig för svensexa

Oroar mig så inför min M2Bs kommande svensexa. alla hans kompisar vet att jag har ett otroligt kontrollbehov, och att jag detsalplanerat hela bröllopet nästan klart redan (9 mån kvar)
    Problemet är att de tycker att det är kul att retas med mig, hotar att kidnappa honom dagen innan bröllopet, ha kickboxning el liknande som aktivitet så han kommer helt blåslagen osv
    Har uttryckligen bett dem att ha svensexan minst 1 månad innan för att det är så mycket annat att fixa sista veckorna + att skönt att ha tid för oväntade händelser. De säger att jag inte ska oroa mig utan att jag märker när han inte kommer hem som vanligt eller de kommer och hämtar honom. De vill alltså inte ens tala om för mig när det blir. Tänk om vi inte ens är hemma? eller har nått annat inbokat som är viktigt tex träffa prästen eller så...
    *lessen*

• Svar på tråden orolig för svensexa
  • Damen i röd hatt

Oro är ränta på händelser som inte inträffat. Så ta det lugnt.

Förlåt om jag säger det men jag tror ditt kontrollbehov är ett större problem än vad svensexan kan resultera i. Jag tror till och med att det kan hota er framtida relation. Om jag var du skulle jag ta tag i det, för det är inte roligt att leva med ett kontrollfreak. Se på misshandlade kvinnor som ofta lever i en relation med ett kontrollfreak. Jag skulle råda dig till att söka professionell hjälp, och börja lita på din omgivning, din man, hans svensexekompisar, och ändra livsfokus. Jag antar att du tycker det är jobbigt att leva med det oväntade, så kanske skulle du själv kunna komam till en större ro om du tog tag i det här? Det finns bra terapiformer som funkar.

Jag har själv varit kontrollerande men har tack och lov lagt det på hyllan, och i stället tagit det lite lugnare. När jag och min man gifte oss så var planeringstiden från frieri till bröllop 23 dagar. Det hade aldrig funkat för 5 år sedan för mig. Men det blev ett fantastiskt bröllop!

Så jag tror du ska ta tag i ditt kontrollerande. Det är ett större problem än svensexan.

Lycka till!

• förhoppningsis

Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt eller så missförstog vi varandra, det är inte honom jag vill kontrollera, inte alls, släpper glatt iväg honom på grabbresor mm flera gånger om året. Vad jag inte vill är att ha en blåsagen man på bröllopsfotona, eller riskera att de sätter honom på ett tåg till skåne utan pengar så att han inte kan komma i tid till bröllopet (en av de saker de nämnt)
    Det är sånna saker jag oroar mig för. Honom litar jag som sagt på...

• förhoppningsis

I mitt fall kontrollbehov = planneringsnojja="bridezilla"

• Marlean

Äh, jag tycker inte "bridezilla" låter så trevligt heller. So what om han missar prällen en gång? Han är nog glad över att slippa. Låt honom ha sin dag också. Det är väl LIVET IHOP ni ska njuta av mest, eller?

• anne på grönkulla

De tycker nog mest det är kul att retas med dig. Jag förstår om du tycker det känns trist, men ni har också gott om tid på er. Finns det någon av killarna du litar mer på? Prata med den personen, ju större sak du gör av det inför fler av dem, desto coolare måste de göra sig och stressa upp dig, skulle jag tro. Fånigt, men inte ovanligt.

• NuÄrDetDags

Om hans kompisar inte är att lita på, lita på honom. Han vet om din oro och kan säga ifrån om det blir för tokigt (= något som du oroar dig för, som skulle ha negativt inflytande på er dag).

Annars är det bara att ta det som det kommer, råder jag. Vem vet, de kanske visar förståelse.

• förhoppningsis

jag vet nog innerst inne att de inte vill förstöra nått eller kommer se till att han missar bröllopet men ändå??

marlean
    Vi ska bara träffa prästen en gång och då ska vi gå igenom hela cermonin och prata igenom allt. Inkl musik och våra önskemål på prästen osv, vet inte vad du tycker men jag tycker att det nog är en bra ide att han är där då...

• förhoppningsis

förmodligen, jag borde äta lite choklad å lita på att de är vuxna människor...

Svar på tråden orolig för svensexa