• Tilly78

Dunderkur vid förkylning - HJÄLP!!

HJÄLP!! Jag ska gifta mig på lördag och börjar i dag känna mig väldigt risig. Ont i luftrören när jag andas, hängig och eventuellt en förkylning på gång. Vad ska jag göra? Finns det någon dunderkur som håller mig frisk?

• Svar på tråden Dunderkur vid förkylning - HJÄLP!!
  • Susanne, Lund

Kan Jang, kan jag hahahaha...(Dåligt skämt från högstadiet)

Hur som helst så gör den underverk. Kan verkligen rekomendera. Vet inget om p-piller effekt däremot.

Lycka till. :)

• Tilly78

Tack!
    Har nu varit i hälsokostaffär och inhandlat Esberitox och Kan Jang. Klämde även i mig en Ipren. Så nu är det bara att vänta och se vad kroppen ska hitta på! Jag är inte sjuk, jag är inte sjuk, jag är inte sjuk, jag är inte sjuk, jag är inte sjuk, jag är inte sjuk...

• jojo02

Vet att det är trist om pp inte funkar så bra, men tråkigare att vara sjuk. Personligen skulle jag använda kondom som extra skydd i en vecka, även fast det inte är så kul.

• viktualia

min mammas dunderkur är annars:

Sov/vila
    Drick vatten
    Borsta tänderna

= bli piggare!!

• Leonore

Vad du än gör så ta inte brustabletter, de innehåller mängder med askorbinsyra som fräter i magen om du ska ta de mängder du behöver för att komma upp i verksam dos.

Gör te med ingefära, kanel, lakritsrot och timjan. De är alla slemlösande och hostdämpande.

Wasabiärtor är jättebra mot influensa, pepparroten hämmar infektionen.

Echinaforce, esberitox & kan jang är också jättebra :) Blir jag dålig brukar jag ta ca 6-7 st esberitox / timme.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Apelsin,citron pressat(som juice)med pressd vitlök,låter dö äckligt men smakar "bara"juice.
    Toppen medicin

• meb

Vitlök funkar för mig. Och så kurer från hälsokost förstås. Håller tummarna.

• Susanne, Lund

Härlig vitlöksandedräkt till bröllopsnatten är väl romantiskt ;)

• Roslagsbrud

Askorbinsyra är samma sak som C-vitaminer och fräter in på magen. Det gör däremot acetylsalicylsyra som finns i t.ex. Albyl...

• Moppy

Esberitox!! Finns på hälsokost butiker. Tag ett par st (4-5) av dessa och låt smälta i munnen, det håller tillbaka förkylningen så den inte bryter ut.

• ~Annelie~

Kan Jang för halsen och Sinova för näsan :)

Sen har jag nyligen hört att varmt vatten med citron och honung ska va nice..

(har dock inte provat det sista)

• Tilly78

Tack för alla bra tips! I går radade jag upp en Berocca, en whiskey, Esberitox, Kan Jang, Grönt te med honung och svepte sen alltihop. Om jag inte blir förkyld så kanse jag får några andra konstigheter med tanke på min fina blanding..

Svar på tråden Dunderkur vid förkylning - HJÄLP!!