• Lin-lilja

Graviderfarenheter?

Hej! En liten fråga till er tjejer ang graviditet. Det är så att jag så gärna skulle vilja bli gravid, men nu har mensen kommit för 5:e gången. Jag vet att det inte går att planera, det kommer när/ om det kommer men förra gången blev blev jag gravid nästan direkt. Är det fler som har erfarenhet av att "tvåan" dröjer? Behöver lite "peppning"...

• Svar på tråden Graviderfarenheter?
  • f.d. Svart brud

Det är så olika från person till erson och även i vilket fysiskt/psyksikt skick man befinner sig i. Så oroa dig inte om det tar lite tid. Du vet ju att NI KAN i alla fall... Och 5 gånger mens är inte mycket!

Jag behöver visst bara titta på makens tandborste för att bli gravid. Nr 2 kom mycket oväntat och mycket tidigare än jag planerat, men det är en underbar liten tös.

Hur som helst, så tror jag att det för många par är viktigt att man slappnar av och inte sätter ner hela sin själ i att skaffa barn, eftersom det faktiskt kan ta längre tid att bli gravid då. En kompis till mig försökte stenhårt och blev inte gravid på 1,5 år och sedan skaffade hon hund och började tänka på annat. Då blev hon gravid strax därefter...
    Nu väntar hon barn nummer 2 (BF på söndag) och det tog lite tid då med.

Svar på tråden Graviderfarenheter?