• chiqitita

Borde vi inte ha Starbucks i Sverige??

Ett sånt kaffedrickande land som Sverige borde väl ändå ha Starbucks.....vad tycker ni?

• Svar på tråden Borde vi inte ha Starbucks i Sverige??
  • Mitt hjärta är hemma

Jag diggar Stabuckskaffe men har också hört att Starbucks tenderar att ta över och döda allt annat lokalt caféliv - alltså lite som seven eleven och andra stora kedjor har gjort. Plötsligt slutar folk gå till de små "oberoende/kedjefria/privatägda" caféerna och Starbucks konkurrerar ut allt annat.
    Jag skulle vara lika dålig. Kom det ett Starbuck till Sthlm skulle jag definitivt gå dit.

• Kerin

Som Roslagsbrud skriver så har vi ju redan flera liknande kedjor... *smuttar på en Caffe Mocha från Wayne's*. Fråga är om det verkligen behövs en till?

• Mitt hjärta är hemma

Men Starbucks har ju det GODASTE kaffet!!!
    När jag bodde i London tillbringade jag typ hälften av all min lediga tid på Starbucks. Godaste icke-italienska kaffet ju!

• minimusen

Jag älskar Starbucks!!! Visst kan man tycka att det finns så många andra caféer, men Starbucks är speciellt!!! Skulle bli jätteglad om det kom hit, det verkar inte vara ett franchisingföretag för om det var det så hade jag öppnat ett själv för länge sen...
    Det finns ju i Paris, Barcelona å Zurich osv, så varför inte här?????

• MonikaS

Jag ääälskar också Starbucks! Jag går typ varje dag, vilket inte är bra för ekonomin. Många verkar ju inte tycka att kaffet är så speciellt, men det passar mig bra

• jocelyn

Får man peta in en önskan om ett Boots i sverige? Fattar de inte hur det är att bo i ett kosmetikans u-land... *bitter*

• Telemarkgrrl

För att inte tala om Next - min absoluta favvoklädkedja.

• WimZy

Åh, jag skulle vilja ha Kentucky Fried Chicken! *knorr i magen* ;)

• Fiafria?

Och den där smörgåskedjan med fransk namn (mangerie... blablabla) som finns i England! Mums!

• Mitt hjärta är hemma

Å jag vill ha frukostflingan Shreddies!!

Svar på tråden Borde vi inte ha Starbucks i Sverige??