mitt förslag om du vill testa hur du trivs i lite mörkare hår är att köpa en skumtonong. De tvättas ur relativt fort. Har man riktigt ljust hår kan det däremot ta ett bra tag innan all fär gått ur..och det är inte ens säkert att all färg försvinner. Eller nåt som tvättas ur ännusnabbare är en brun inpackning. Finns bla från goldwell colour glow, love brown, heter den.
tinulina
Jag tror din frisör använde för stark röd toning till ditt hår. Jag vet ju inte hur hennes förpigmenteringar funkar, men om håret bara ska bli nåt steg mörkare så skulle det med mina produkter ha räckt med en guld eller kopparförpig. Jag har åxå råkat göra som din fisör, tagit för stark förpigmentering, så då blev kundens slingor allt för röda. Det kan hända vilken frisör som helst, även om man inte borde låta det hända. Men alla kan göra misstag, det är ju mänskligt!
Men jag tycker inte du ska börja med nån avfärgning! Det sliter så otroligt på håret! Om det bara är toning så kan du använda en inpackning för att dra ur färgen. Men välj inte en för färgat hår, eftersom den har motsatt effekt!