• *Uppsalabo*

hjälp med hårtoning

Jag är så himla sugen på att tona håret. Jag har mellanblont, lite guldaktigt hår och vill ha det lite mörkare. En gång blev jag rödaktig i håret av en toning, minns inte märket, så jag är lite feg. Har någon tips på bra hårtoning som går ur ganska snabbt. Ifall jag blir missnöjd med färgen vill jag veta att den tvättas ur på några veckor.

• Svar på tråden hjälp med hårtoning
  • Cezi

Hej, jag testade att slinga håret fär ett tag sen och det gick jättebra, det är ett stort rött paket med en färgning av håret och sen slingfärg, paketet kostar ca 100:-. Först färgar man håret mörkt, sen slingar man det, min sambo hjälpte mig och det blev jättebra..
    Något att rekomendera.

• Studstjejen

Jag tycker absolut att du ska gå till en frisör och be dom om råd. De använder ju produkter som även du kan köpa och använda. Jag slingar mig hos en frisör var tredje månad och där emellan så intensivtonar jag håret en gång, med samma produkt hon använder. Då kan det inte bli fel =)

• tinulina

Hej!
    jag måste berätta vad som hände mig igår. Jag har också mellanblont hår och ville ha det lite mörkare typ nougat eller ljus brunt. Jag gick till en frisör igår och hon blandade tre olika toningar. EN som är nougat, en blond och en röd för att förebygga att mina blonda toppar blir gröna. Resultatet blev fruktansvärt,jag är mahagony röd nu. Hon satte väl alldeles för mycket av det röda. Katastrof!!!
    Det är alldeles för mörkt och alldeles för rött.
    Nu letar jag efter en avfärgning...

Lycka till!!

• Studstjejen

Ojojoj!! Jeeeses! Vad var DET för frisör du gick till?? Detta låter ju vedervärdigt, fruktasnvärt...urs jag blir alldeles rasande. Trivs man inte i håret så är det ju panik, iallafall för mig.

• ninjan

mitt förslag om du vill testa hur du trivs i lite mörkare hår är att köpa en skumtonong. De tvättas ur relativt fort. Har man riktigt ljust hår kan det däremot ta ett bra tag innan all fär gått ur..och det är inte ens säkert att all färg försvinner. Eller nåt som tvättas ur ännusnabbare är en brun inpackning. Finns bla från goldwell colour glow, love brown, heter den.

tinulina
    Jag tror din frisör använde för stark röd toning till ditt hår. Jag vet ju inte hur hennes förpigmenteringar funkar, men om håret bara ska bli nåt steg mörkare så skulle det med mina produkter ha räckt med en guld eller kopparförpig. Jag har åxå råkat göra som din fisör, tagit för stark förpigmentering, så då blev kundens slingor allt för röda. Det kan hända vilken frisör som helst, även om man inte borde låta det hända. Men alla kan göra misstag, det är ju mänskligt!

Men jag tycker inte du ska börja med nån avfärgning! Det sliter så otroligt på håret! Om det bara är toning så kan du använda en inpackning för att dra ur färgen. Men välj inte en för färgat hår, eftersom den har motsatt effekt!

• ninjan

upps, det heter ju frisör, och inte FISör :D

• *Uppsalabo*

Tack för alla svar!
    tinulina: stackare, det är hemskt att gå och vantrivas i färgen! Hoppas att färgen går ur snart. Jag tror också på inpackning. Det använde min mamma när hon hade en misslyckad toning och jag inbillar mig att det hjälpte.
    milkeyway: brun inpackning, det låter intressant. köper man dessa hos frisören? Skumtoning tror jag att jag har sett i vanlig butik, typ Kicks. Fast jag kanske borde lägga några kronor extra och handla hos frisören.

• ninjan

ja, de från goldwell köper man hos frisör. Men jag tror att sunsilk har motsvarande produkter, och de hittar du ju i princip vilken affär som helst :)

Lycka till!

• tinulina

Hej!
    jag förstår att det kan hända alla men man blir ändå ledsen. Enligt min mening behövde hon inte använda den röda färgen alls. Jag ville ha ett brunt hår och har aldrig sagt till henne att det ska vara med röda inslag. Tack för tipset ang inpackning. Det ska jag testa innan jag bestämmer mig för en avfärgning.

• ninjan

tinulina
    Det är inte för att få röda inslag i färgen som man använder sej av rött. Det kan va lite komplicerat och svårt att förstå tekniken, men det är för att den bruna färgen ska täcka ordentligt och bli fin och glansig på ett ljust hår. Verkligen jättetråkigt att det misslyckades!

Angående inpackningen så kan du låta den verka över natten så får den dra ur maximalt med färg. Det räcker antagligen inte bara med en gång, utan du får ha i den ett par gånger. Problemet med inpackningen kan då va att du får tendens till fett hår ett tag, men det kanske det är värt, bara du får bort lite färg.

Lycka till!!

Svar på tråden hjälp med hårtoning