Oktober 2007
Några fler brudar som ska gifta sig oktober 2007?
Några fler brudar som ska gifta sig oktober 2007?
inga brudar?
Hej!
Vi har en annan tråd för 6:e oktober-brudar och det finns en lite äldre för alla som skulle gifta sig i oktober (vet inte om den är så aktiv nu...) Tyvärr vet jag inte hur man hänvisar dit, men kolla efter dem! Du är så välkommen till oss i 6:e okt-tråden även om ni valt ett annat datum! När är det tänkt?
Här är en!
20 oktober för att vara exakt...
Har ni gått över till en annan tråd så säg gärna till, för jag har noll koll..
Jag ahr gått över till 6 oktober tråden, men vi kan väl ha en OKTOBER tråd tycker jag, och inte fastna på datum
Var ska ni gifta er? Hur långt har ni kommit i planeringen?
vi har satt budget i alla fall, och jag har lösa idéer om allt, men inget är bokat. förutom två toastmasters =)
Hehe! Ja, vi kör vår en OKTOBER-tråd!
Men jag kanske kikar in i 6 oktober-tråden jag med...
Men håller vi öppet här så kanske det hittarhit fler!
Vi gifter oss i Sundsvall. Budget är satt (får se sen om den håller), vi vet var vi vill ha festen men den är inte bokad, vi vet hur vi vill ha trycksaker och dekoration till festen så det är väl bara att börja där... Ja, vi har nog rätt bra koll på det mesta - i tankevärlden! Inget är bokat eller föränkrat hos någon annan än oss själva. Lokal och kyrka ska bokas innan jul är det sagt (kommer nog bokas den här månaden). Sen drar vi igång allt allt eftersom under våren. Inbjudningarna ska gå ut i början av sommaren med tanke på semestertiden.
Var ska ni gifta er då?
Vi ska gifta oss i Östersund (min hemstad, bor i stockholm nu) Det är lite jobbigt att planera på avstånd. eftersom vi ska gifta oss i rådhuset, så antar jag att det inte kommer bli svårt att boka, och samma sak med festlokaler. inte så många som gifter sig i oktober om man jämför..
vad har ni för budget till hur många?
vi har satt en preliminär budget på 65000kr för ca 80 pers. exkl resa.
(skriver som en kratta ser jag... )
Oj! Vi hade tankar först på att gifta oss i en annan stad, men det kändes för krångligt med allt planerande så vi valde att vara där vi är.. Hoppas allt kommer klaffa för er!
Turen med budget var ju en lite rolig resa. När vi först bestämde att vi skulle gifta oss hade jag en optimistisk tro på att vi skulle ha en budget på 30.000kr. Efter ett par snabba gluttar i olika förslagsbudgetar och några tittar på priser för kläder och mat så sprack det rätt fort. Satt en ny gräns på 50.000kr och tyckte att nu har vi väl ändå tagit i! Men så satte vi oss ner och började räkna på allvar och var plötsligt uppe i 70.000kr! Men nu har vi i alla fall lagt budget på 60.000kr för 70 pers. Exkl resa. Så vi ligger nog på ungefär samma nivå som ni. Eftersom vi är ute i rätt god tid så kommer vi försöka sprida ut kostnaderna så mycket som möjligt för att slippa lägga ut allt på en gång när den dagen kommer. Trycksaker, dekoration och drycker är ju exempel på saker man kan köpa in långt i förväg.
LECT - ja, jag tror vi ligger nog på samma nivå.
hehe håller med, det är svårt att planera på avstånd, men det blir faktiskt billigare att ta det "hemma"
Det är inte omöjligt att få ner kostnaderna utan att det blir för mycket tankar på budget. Hyra istället för köpa klänning, alternativt sy upp en via kina.