• Shawn

USA !?!?

Hej alla!

Jag gifter mig med en Amerikanska här i Sverige om ca 2 månader.
    Har en fråga om visumet man får efter Ambassad intevjun.

Är det en så kallat I-94 stämpel i passet man får?
    Se bild: www.mag-anak-photos.net/forms/i94_k3.jpg

Eller får man Green Card kortet direkt? Hur funkar det?
    Tack på förhand!

Mvh Lycklig

• Svar på tråden USA !?!?
  • Mrs Austin

Shawn,
    Du far ingen I-94 i passet, det ar ett papper du fyller i och som immgration satter fast i ditt pass om du aker till USA pa turist visum eller "non-immigrant visa".
    Du kommer att fa ett visum i passet, sen skickar de ditt green card till din address i USA.

• Shawn

Tack för ditt svar Anki! :)

Ett par frågor till;

Dröjer det länge innan man får Green Cardet till sin USA adress?

Vad är det för stämpel man får i passet? Är det I-551 stämpel? Måste veta pga jobbet jag kommer söka over there..

Tack igen!
    Mvh Shawn

• Mrs Austin

For mej tog det ungefar en manad att fa sjalva kortet, men det kan variera valdigt mycket.

Visumet du far i passet galler i ett ar, sa det racker som bevis for att du far jobba. Ar itne saker pa om det ar I-551 stampel eller vad den heter. Vet bara att det ar tillrackligt med bevis att du ar en permanent resident.

• Shawn

Gifte du dig i Sverige?
    Tog det en månad efter intevjun eller från den dagen du flyttade över?

Så mycket att hålla reda på! :)
    mvh Shawn

• Mrs Austin

Japp, jag gifte mej i Sverige. Det tog ca 6 veckor fran att vi lamnade in ansokan innan jag fick mitt visum. Sen tog det ca en manad fran det att jag kom till USA innan jag fick mitt green card.

Du kan inte fa ditt green card innan du kommer till USA. Du lamnar dina papper till en immigration officer nar du landar i USA o de skickar sen vidare dem till USCIS, som senare skickar dej ditt green card.

Svar på tråden USA !?!?