• zica

inget jobb=inget bröllop

Flyttade till sthlm för cirka 1 månad sen, jag och killen planerar ju att ha bröllopet sommaren 2008 så vi har redan börjat spara men nu har jag ju inget jobb!! =( Jätte svårt att hitta något, är ju bara 20 så har inte så mycket att komma med heller.

Blir bara så ledsen, så tråkigt att bara vara hemma och skicka ansökningar, man känner sig så misslyckad... Vill ju bara börja spara til mitt bröllop. Några ideer till jobb?

//En fattig själ=)

• Svar på tråden inget jobb=inget bröllop
  • zica

tack så jätte mycket till allihop, ska kolla alla grejer ni har tipsat om =)

• June20

Japp här e en som innan whiplashen som ja sa ovan jobbade med alla dem jobben jag sa i högstadiet att jag ALDRIG skulle jobab med.

Städ i olika de sorter vilket inkl städa mycket konstigt och äkligt skit efter andra som inte vet hur man betereer sig inom samhället, Burger King, matkärring i skola...och tom i den skolan som jag SJÄLV gick i när jag sa detta! DET var pinsamt eftersom visa av lärarna var kvar där och att en av eleverna var lillebror till en som jag gick i samma klas med och jag kan garantera att han berättade det för honom att jag var där. Men men....jag hade en hyra och behövde mat.
    Annars kan jag säga att baba kärriing( på GBGska) va rätt ok jobb med förberedning av maten och göra sallad var rätt kul. Vi hade en jättetrevlig personal också, det uppskattade jag mycket!
    Har aldrig haft fastjobb sen jag gick ut 99 och på min meritförteckning står det bara vid behov och vik förutom där jag själv sagt upp mig med förhoppning om bättre arbetsmoral på ett nytt arbete jag bytt till.
    Fats sen är det ju alltid kul att förklara på jobbintervjuer varför man vart så korta perioder på många ställen. BARA för dem inte läser att det står vid behov el vik. Då man måste berätta att det står detta också. Många arbeten i dagsläget är bara tillfälliga. När jag väl går i pansion misstänker jag att jag kommer haft ev 50st på min lista...eller mera! Det står redan 13st där inte inkl svartjobben då.
    Hoppas detta förändras nu inom dem närmsta åren för så här kan inte Sverige se ut! NER med utgifterna för att arbetsgivare ska anställa mera och sluta flytta ut alla företag utomlands. Jag är inte super patriot eller super femenist men någon måtta får det vara med att flytta ut allt utomlands.

• Midsommar07

Jag har inte lust att betala för folk som går hemma och är arbetslösa. Tycker inte heller att det skall löna sig att hellre gå hemma än att de jobb som erbjuds.
    Det finns jobb, det finns alltid jobb. Frågan är bara om man vill ha dem? Gå rumt till butiker, ja man får många nej tack men jag har fått jobb flera gånger tack vare det. Man kanske inte ska satsa på de allra flashigaste då, eller det beror ju på vad man har för stil.

• 7804

Jag tycker du ska söka jobb som väktare hos Securitas. Det är ok betalt, roligt, och så får du bra utbildningar under tiden som du jobbet.
    Du kan göra allt från att sitta i reception som väktare, vakta lokaler eller jobba i köpcentrum. Det är ett roligt varierande jobb som jag hade när jag var 20 och då trivdes kanon med.

• 7804

När du söker jobb som väktare så betalar förresten dom din utbildning och ser till att du har jobb efteråt.

• picachu

urk... jag blir så less på "Jag tänker inte betala för de lata j*klarna-" attityden. Jag tror inte för fem sekunder att det finns folk som utnyttjar systemet bara för att j*klas. Jag tror undantagslöst att människors mål i livet är att hitta en meningsfull sysselsättning och förkovra sig.

*en som har läst 6 år på universitet för att förmodligen sluta som städare*

• Midsommar07

Jag VET att det finns många människor som går hemma därför att det helt enkelt inte lönar sig att ta ett jobb som ger sämre lön än den a-kassan de har...Men jag tror oxå att det flesta vill ha ett jobb. Men som sagt tycker inte att det skall löna sig att gå på a-kassa.

*en som läst 4,5 år på Universitet och arbetar som receptionist*

• 7804

Jag känner MASSOR med folk som lever utan att lyfta ett finger och tycker att det är deras förbannade rättighet att bli försörjda!

En som inte pluggat särskilt mycket men som hamnat bra.

• fes

Hallo?
    Tråden började ju så bra med arbetsförslag.
    Ska bli arbetslös efter jul. Aldrig varit arbetslös innan, aldrig i mitt liv sökt jobb... Känns som om jag bara kan en sak och den skulle jag kunna göra blind. Men livet förändras och nu behöver jag ett jobb på en mindre ort.
    Snälla ge mig förslag... plockade systembolaget från trådens början. Snälla ge mig förslag på jobb som ligger utom min synvinkel. Ibland ser man inte alla möjligheter.

• June20

fes
    Tror du att dem kräver att man kan lite om olika sprisorter o öl mm om man jobber på systemet? bara en tanke sådär....typ en allmän kunskap ialf...själv dricker jag knappt något inte ens allmän kunskap om olika alkholer eller des smaker HAHAHA...jaha vad gör du här då?! ;) ungefär som när jag stod och försökte sälja thé i en engelsk butik. Det var en av deras huvudvaror tom. Det var lite pinsamt men jag jag sålde på ialf för jag kunde låta dem lukta på den där ialf som tur var.
    Det är väl bara att köra på liksom. Man ska nog komentera att man inte kan så mycket men kan lära sig snabbt ialf så går allt säkert bra tror jag.

Svar på tråden inget jobb=inget bröllop