• Rosenhaga

Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...

Men jösses!

Du väljer själv hur du vill ta detta - antingen blir du förgrämd gammal kossa som ältar detta i åratal och förpestar luften för alla runtikring dig

eller så

tar du det som smicker även om det känns surt. Du vet väl att imitation är den bästa formen av uppskattning? Att något var så bra att man själv vill ha likadant?

Allvarligt talat, du vet inte vad som låg bakom deras val av kyrka eller datum. Det troligaste är väl ändå inte att det var för att djävlas med dig? Så ego kan du bara inte vara att du tror det.

Ni hade väl valt en fin kyrka (och prästen brukar komma med kyrkan). De ville kanske gifta sig på hösten och den helgen var ledig, september är en underbar månad och det finns mig veterligt bara 4 lördagar i september. Jag vet inte deras urvalskriterier, jag har ingen aning. Vet du?

Avseende detta med att "spara dina inbjudningskort" etc. Hon kanske inte visste för ett år sedan att hon skulle gifta sig 2006? Hon kanske inte är en sådan som hamstrar prylar? Hon kanske hade sparat dem men inte hittade dem?

Vad är mest troligt? Att de valde denna kyrka, präst och dag för att djävlas med dig eller att de valde denna kyrka, präst och dag för att det var deras bästa val?

Avslutningsvis har jag svårt att föreställa mig att någon (frisk människa) skulle välja bröllopsdag, kyrka och präst utifrån något annat än vad man själv vill ha.

Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...