• Garbo23

Libanesisk Buffé?

Nån annan som tänkt ha libanesisk buffé? Vi har fått ett förslag men jag vet inte om det är prisvärt eller ej? Vad tycker ni?:
    Ca 200:-/ person.

Lammrostbiff
    Tabouli - bulgursallad med persilja och vitlök, tomat.
    Falafel
    Spenatpiroger
    Örtmarienerade kycklingfiléer
    Couscoussallad med grillade grönsaker
    Hommos
    Aubergineröra
    Pitabröd

• Svar på tråden Libanesisk Buffé?
  • tambanita

Jag vet inte vad det borde kosta och så, men tycker inte att det låter dyrt... Hade vi haft pengar så skulle vi gjort ngt liknande! Jätte gott!!!

• WimZy

Jag tycker det låter helt rimligt! :)

• picachu

Det såg gott ut om inte annat :) *knorr*

• WimZy

Garbo23

Är det från Hötorgshallen Ni beställer?

• silvera

Åh...jag älskar libanesiskt!

• Garbo23

WimZy
    Nej det är inte på Hötorgshallen utan på stället där vi ska vara. Vi har liksom bara fastnat för ett ställe och inte kollat runt så mkt mer. Så jag vet inte hur det är i jämförelse med annat...

• Afrodite 4/8-07

hmm 9 rätter, 200kr / person för catering, nja lite dyrt måste jag säga att jag tycker det låter.
    Men det beror ju på vart ifrån man beställer och exakt vad som räknas in i priet, om tex leverans och uppläggning/hyra fat tillkommer.
    vi kommer ha 20 rätters libanesisk meze. vi kommer alltså äta på restaurang i stockholm. för 20 rätters, + fördring, 2 glas vin/öl och efterrätt + kaffe betalar vi ca 400kr/ person. och då är det ju på restaurang. så 200 för bara 9 rätter låter ju i jämförelse lite mycket. har kollat en del på grekiska buffér frn catering, och priserna brukar då för motsvarande mängd (9 rätter) ligga runt 120-160kr på en höft sådär.
    men som sagt va, det beror på om ni får något mer för dom 200kr/ person.

• Qute

Jag tycker det verkar dyrt för så få rätter. En riktig libanesisk meza inhåller betydligt mer.Tex vinbladsrullar, yoghurt m. mynta, ost-rullar, köttfärspiroger, och mycket mer... Tycker personligen att ni skall se er runt efter andra restauranger med bättre priser.

• Wunja

Håller med föregående "talare", det brukar oftast ingå många fler rätter i en libanesisk mezebuffé. Jag har provat en variant i stil med den Afrodite nämnde och priset var i princip detsamma (inkl. dryck m.m.).

Svar på tråden Libanesisk Buffé?