• somsom

Ingen tärna, ingen hippa??

Vi har bestämt att vi inte ska ha tärna eller bestman på vårt bröllop.

Men brukar det inte vara tärnan som drar i gång en ev. möhippa?

Då kanske man inte ska räkna med att bli hippad om man inte har ngn tärna??

Tack!

• Svar på tråden Ingen tärna, ingen hippa??
  • mugglesfan

Jo det tycker jag allt att man bör bli ändå. Min man hade ingen bestman men han fick svensexa ändå (jag hade tärna).

• Vackra

visst kan det vara tärnan som drar igång möhippan, men det är inte alltid det behöver vara så.. Tror nog att om du har bjudit några tjejkompisar till bröllopet så kommer dom att fixa en möhippa till dig! Men sen är det ju inte säkert att det blir nån för det.. eftersom det kostar ju en hel del! (Oftast iaf)

Själv så blev det bara en mysig middag ute med en stor napp runt huvudet och en prinsesskrona som blinkade hela kvällen.. så DÅ blev det ju inte så dyrt iof... :)

• Jenny_Åland

Jag ska ha mina systrar som tärnor. De vill nog inte dra igång nån möhippa. min ena syster kommer att vara 12 år.

men mina kompisar kommer nog att fixa en möhippa. Att det skulle bli dyrt låter konstigt. Jag har inte varit på möhippa men de jag hört talas om har varit jättebilliga. lite pinsamma uppdrag åt bruden bara.

• Vackra

Det är klart att det är olika... man kan ju göra dom på olika sätt.. Men om man ska gå på t.ex laserdome, middag på restaurang, nån pub kanske, plus lite utklädningskläder till den blivande och kanske lite dricka m.m, m.m.. det blir nog mer än vad de flesta tror.. Men gör man bara lite pinsamma uppdrag så är det nog gratis.. om det inte ska köpas in nåt... :) Men som sagt- det finns såklart olika slags möhippor!

Svar på tråden Ingen tärna, ingen hippa??