Paraply till alla?
Vi ska gifta oss utomhus nästa sommar & har börjat funderat på hur man ska göra om det börjar regna.
Ska man ha köpt in tex vita paraplyer till alla gästerna eller tar de med egna?
Vi ska gifta oss utomhus nästa sommar & har börjat funderat på hur man ska göra om det börjar regna.
Ska man ha köpt in tex vita paraplyer till alla gästerna eller tar de med egna?
Bra fråga, skulle inte köpa till gästerna men var finns det fina vita paraplyer, gärna stora, till brudparet? I sthlm?
Är det så noga med att paraplyerna är vita för gästerna? Annars tar de med sig sina egna, o-vita paraplyer om det regnar.
Vad ska ni göra med alla paraplyer efter bröllopet?
Överkurs, enligt mig. Jag har alltid med mig ett eget om det verkar bli regn. Det är svart. Och jag hade inte kunnat bry mig mindre om mina gäster hade haft lilaprickiga paraplyer när jag stog där på kyrktrappan förra lördagen...
Jag skulle förlita mig på att gästerna har hjärna nog att ta med ett eget paraply om det regnar. Känner du dig ändå osäker så kan ni skriva i ett info-blad (skicka med inbjudningen) att vigseln är utomhus, medtag paraply vid regn.
Gör nog som okt2006 skriver, det är enklast & gästerna får ju anpassa sig efter vädret.
Förhoppningsvis så regnar det inte.
Men är det risk för regn så tycker jag att gästerna själva får komma ihåg att ta med paraply.
Hejsan!
Inget alls som man "ska" göra tycker jag, det ska folk tänka på själva. Däremot kan man givetvis låna/köpa ett par billiga och be någon ha dem i bilen bara för säkerhets skull, om det är några som glömt.
Om ni ska ha vigsel i ca 30 min och det blåser och spöregnar så hjälper det ju inte med paraply. Inte kul att sitta där då i finkläderna och bli gemomblöt.
Hyr tält istället för att vara på säkra sidan.