• Novemberbrud06

Behöver tips på "lättdrucket" rött + vitt vin till kall buffé!

Vi har börjat titta på det här med vin till maten... Men det är ju svårt med tanke på att det kommer att serveras både kött, kalkon, salami, ost....

Är långt ifrån någon vinkännare, så vi skulle behöva tips på lättdrucket rött + vitt vin. ;)

• Svar på tråden Behöver tips på "lättdrucket" rött + vitt vin till kall buffé!
  • Ellte

Vitt - Foot of Africa
    Rött - JP Chenet kanske...eller Chill Out..eller Mauro

Går alltid hem! :D

• Novemberbrud06

Vart ligger dessa viner prismässigt? Går det att få ett ok vin för max 60 kr flaskan?

• Ellte

Faktum är att jag bara köpt dessa på BiB...till alla sommarens fester ;)

Kolla på Bolagets hemsida...

• Telemarkgrrl

Vi hade precis en sån buffé på vårat bröllop och vi blev tipsade på bolaget om italienska Rapitalà. Så det fick bli det, både i rött och vitt. Dom var båda lättdruckna och passade bra till tycker jag.

• Telemarkgrrl

Just det, ska tillägga att det finns två vita Rapitalà, vi tog Chardonnay-varianten. Det kostar 65 kr och det röda 67 kr.

• Fru Myrin

Rött vin: SHIRAZ, vi hade det på vår bröllopsbuffe i lördags. Jättegott!!! Boxen kostade 191:- tror jag.

• Ellte

Vill inte alls vara nån...messerscmidt...men Shiraz är väl en druva och inget namn på ett vin? *rodnar*

• Skalaren

Ett lättdrucket och gott rödvin är "Turning leaf, Zinfandel.

• silverdrake

ett vin som jag å min man älskar är Lindemans bin (men det är i 70 kr klassen) både merloten, shirazen och cebernet sauvingnonen är jättegoda..vi kan knappt dricka de andra lite billigare sorter vi brukade ta förr, för vi jämför hela tiden med lindemans som är så mkt godare. tror det finns som BiB men vet inte hur det smakar...

Svar på tråden Behöver tips på "lättdrucket" rött + vitt vin till kall buffé!