Inlägg från: Poppinella |Visa alla inlägg
  • Poppinella

    Halmstadbrudar - del 6

    Gah, så dum jag är!!! Här har jag kollat i mina favoriter och sett att det inte varit nån aktivitet sen den 29:e så jag har trott att ni alla inte varit nåt på BT... så dum jag är, den var ju bara låst!

    Jaja, nu är jag här i alla fall!

    Så roligt att det närmar sig Anna! Snart är du också fru och har en härlig bröllopsberättelse att skriva ner här! Det låter i alla fall som du har koll på läget! Kom klänningen i fredags?

    Hur blev det med träff förresten? Om någon kunde på torsdag så kan jag då efter halv fyra.

    Ha det bra på er!

  • Poppinella

    Och lycka till även från familjen Norén!!!
    Vi ska tänka på er!

    Vädret ser ju lovande ut med!

    Kram kram!

  • Poppinella

    Familjen Norén väntar även de med spänning! Tror dock inte vi får höra nåt från fru Johansson förrän efter resan, vad tror ni?

  • Poppinella

    Nämen gud vad fina ni var!!!! Åh, klänningen! Den klär dig verkligen! Sminket ser även det jättefint ut och jag måste även kommentera Hugo - vilken fin liten kille! Ser ut som tagen ur en saga med de kläderna!

    Så roligt att höra att dagen blev så bra! Nu alla fruar får vi därmed planera vår nästa träff!

  • Poppinella

    steninge2007
    Jag jag jag! Vi gifte oss där den 2:e september och är sååå nöjda!
    Bilder har du här:
    www.pixbox.se/alb_show_id39787_page0.html
    Vad är det du vill veta, ska försöka svara i så fall!
    Kan ju bara säga så här: man får vad man betalar för!

  • Poppinella

    ja, Anna-Karin, glämde ju förstås säga GRATTIS till bebisen i magen!!!

    steninge2007
    Jo, det är ju dyrt att vara där, men personalen var SUPER!!! Man behövde inte tänka på nåt, de ordnade allt! Vi fick ett återbud ett par timmar innan vigseln och tänkte att "jaja, det får väl bli en tom plats då". Så precis innan vi skulle gå in och äta efter vigseln sa vi detta till en av personalen och de frågade bara vad hon hette som inte kunde komma och fixade om i dukningen på ett par minuter bara! Knappt nån som märkte att det var en mindre där.

    Maten var jättegod och det tyckte i princip alla gäster (utom en kille, men ingenting är bra i hans ögon så det räknar vi inte )

    Vi hade en discjockey och det var jättebra där. Tror att det var rätt lagom, ett band kan nog tänkas att det blir lite för mycket för den lokalen. Men visst, vill man ha ett band så får det nog plats det med. Vi tänkte ha trubadur först, men av olika anledningar blev det inte så, men jag tror att en trubadur annars hade varit rätt lagom. Vi hade lite äldre musik, mycket 50-60-tal och det passade lokalen perfekt. Trots att det inte var så många som dansade så tyckte många att musiken var något av det bästa där. Allt passade så bra ihop på nåt vis.

    Vi var förresten 52 personer. Man måste vara minst 50 för att få vara i festlokalen, är man färre (visst 48 går nog bra för den lokalen) får man vara i två intillliggande rum. Också mysiga, men jag gillar festlokalen bättre eftersom det finns bar och plats för dans och så på ett annat sätt där.

    Ja, vad kan jag säga mer? Jag kan väl egentligen pladdra på i evigheter för vi var så himla nöjda!

  • Poppinella

    Ja, vi hade betalbar. Minns ej den exakta kostnaden, men strax under 35 000 och då var vi 52 så att ha fri bar var aldrig aktuellt...
    Ungefär 650 per kuvert kan man väl säga att det landade på.
    Vi bokade också lokalen första gången vi var där. Vi skulle äta lunch och testa lite olika ställen för att hitta ett lämpligt att ha bröllopet på, men Heagård blev vi så förälskade i så det var aldrig några tvivel. Ni kommer bli så nöjda!

  • Poppinella

    Vi fick:
    förrätt + öl till den
    varmrätt + vin till
    efterrätt + dessertvin
    kaffe + avec
    snacksbuffé

    Tårtan fixade vi själva.

    Jag vill ha en träff snart! Vi har inte sagt nåt datum ännu.

    Imorgon åker jag till Gbg och på lördag ska vi ha möhippa för min syster! Ska bli så himla kul!

    Ha det bra!

  • Poppinella

    Hej och välkommen tillbaka A-K!!!
    Onsdag kan jag! Dock får det i så fall bli efter halv fyra. Fredag åker vi upp till Stenungsund för systerns bröllop!

  • Poppinella

    Regnbågen på onsdag blir väl bra. Ska vi säga 16.30 - 17.00?

  • Poppinella

    Hallå!

    Jag har ett par ärenden innan så jag behöver lite tid emellan, ska alltså inte åka hem. Måste köpa lite attiraljer inför bröllopet på lördag!
    Jag har tyvärr inga kort att ta med för vi har inte framkallat dom än.... :-O Vi har dom bara i datorn än så länge.

    Ses 17.00!

  • Poppinella

    Hej alla!
    Hur har helgen varit?
    Vi var ju på systerns bröllop i helgen och det var sååå fint! Det var jättekul att vara tärna och hela deras bröllop var så otroligt varmt och vänskapligt!
    Talet vi höll var mycket uppskattat och det var riktigt roligt att hålla det med, var inte alls särskilt nervös. Återkommer snart med lite bilder.
    Ha det bra alla!

  • Poppinella

    Vi ordnade musiken själva, en vän som är dj.

    Håret och sminket fixade jag hos Diana på MaDonna och hon var verkligen duktig!

  • Poppinella

    Hm... imorgon blir nog svårt. Fredag med för då kommer jag vara helt slut efter jobbet (storstäd).
    Lördag eller söndag däremot är jag helt fri som det ser ut nu. Ska ha hästen nån av dagarna, men det går alltid att ta en fika ändå!

  • Poppinella

    Se där, jag jobbar också imorgon. Kanske vi ses i faggorna? fast jag är ju aldrig där uppe förstås....
    Annars kan vi boka söndag ja! Nån mer som kan då?

  • Poppinella

    Jodå, vi rings imorgon! Det är väl inte så många ställen öppna på en söndag, men vi kanske kan träffas hemma hos nån annars? Jaja, vi hörs helt enkelt imorgon och bestämmer det!

  • Poppinella

    Välkommen 4/8!
    Vad undrar du för nåt? Kanske blir det som Robie skrev att svaren dröjer, men vi ska allt försöka svara så snabbt som möjligt om du har frågor!
    Tips har vi nog massor med efter allt tjattrande i denna tråden inför allas planering

Svar på tråden Halmstadbrudar - del 6