• fes

Skitdyrt

Bröllop är ju skitdyrt! Hur jag än knepar och nåpar så kommer jag inte ner under 40 tusen. Jag kommer inte bekosta, hår, smink och fotografering. (varit väldigt viktigt för mig men med denna budget så vill jag inte lägga ens ett par tusen på fotografering)

Vi kommer i och för sig vara på en liten mindre resturang där buffépriset per person ligger på 225 kr och där drar det ju iväg till 10.000 för ca 40 personer.

Hur ser eran budget ut ?

Har ni några sparar tips, eller tips på hur man kan tjäna pengar?

• Svar på tråden Skitdyrt
  • sjougglan

Hej!
    Ja du det kan va nog så dyrt med bröllop.
    Jag har en kompis som tog jättefina bilder på mitt bröllop du kan väl kika in på www.elcada.se/weddings
    och Nina och Lars. Vi fick ett kanon pris på 4000spänn och det va värt varenda peng.
    Jagvet att hon precis har höjt priserna men fråga kan man ju alltid

• fes

sjougglan

Tack för tipset! Men hon är från stockholm och vi ska gifta oss i Varberg....
    Och fyra tusen känns svindyrt just nu... när jag försöker få ner priserna....

• fes

_Cinderella_

Skojar du ? Oh skit va de ska bindas och shoppas! Hehe skit kul! Ska verkligen binda egen .. . . .
    Tack !

• Fru Cinderella

fes

Visst är det underbart.. tänkte leka ihop något själv tror jag.. om du kikar in på ex. svartbrud.se kan du få massa tips på hur man binder olika brudbuketter.. testa o sök lite på google på både svenska o engelska med så kan du få lite mer tips.

• fes

Min vännina friade till min barndomskompis och jag hjälpte henne att få deras hem att se lite romantiskt ut, Hon ville jag skulle lägga rosblad på sängen och golvet.

Det slutade med att jag gjorde ett hjärta format på sängen i rosblad. Rosblad på golvet samt tände massa levade ljus. Fick massa roser över och hade ljushållare. Så jag sprang hem och hämtade blå decosand och gjorde små mini ros buketter som jag ställe vid sängen, badkaret, i hallen. Blev så fruktansvärt stolt över mig själv för de var så fina !

• fes

_Cinderella_

Vad tror du att en egenbuden bukett kan gå på ?
    Och när ska man binda den ?

• Fru Cinderella

fee
    Bind den kvällen innan och ställ den i kylskåpet, det är tydligen bra för dem...

Beror helt på vad du ska ha i buketten.. men om vi tar exkl. hållare så allt från 200 och uppåt.. vad har du tänkt dig för slags bukett?

• fes

_Cinderella_

O de e ju svårt att bestämma... vad man vill ha... mitt färg tema är rosa, silver och grönt.... funderar på rosa rosor....
    Finns det silver blommor?
    Men det finns silver blad va?

Har hört att när man är en större brud så klär det en bättre med en större bukett men jag skulle trivas bra med en liten och rund....
    svartbrud.se/images/Blom/Blom_LindaoTony.jpg

typ denna fast bara en färg på de rosa rosorna....

de e svårt

vad hade du tänkt dig ?

Svar på tråden Skitdyrt