• Sandra79

Kan man??

Hej på er.. alldeles färsk här :)
    Jo de är så här att jag och min sambo har nu varit förlovade i 3 år och har pratat lite smått om att gifta oss. Och idag är det hans födelsedag.. Tänkte hitta på något skoj och fria :P kan man göra de som tjej eller verkar det desperat?
    Kram på er alla

• Svar på tråden Kan man??
  • NinaHq

Sandra79: Bra idéer! Go for it!

• TezzAmore

Gu´va kul att fria! Jag tycker du ska köra hårt!

Själv så hade jag och sambon pratat många ggr om att förlova oss, men jag är lite gammaldax så jag sa till honom att jag ville att han skulle fria till mig. Jag hade sån tur att han faktiskt friade till mig på mitt kalas förra året! Jag hade sagt till honom att inte fria förräns han var beredd att gifta sig. Jag vill inte vara förlovad i typ 10 år innan giftermålet. För mig så hänger det ihop. Han tyckte likandant så nästa år bär det av till altaret!

Laga till någon god middag till honom och sen när ni ätit klart kan du ge honom kuverten. Eller tänd några ljus och ge honom en avslappnande ryggmassage... Det är svårt det där! *fniss* Finns så mycket man kan göra! Lova att du håller oss uppdaterade?!

• Toca

Jag friade till min man då vi hade varit ihop i 4,5 år. Jag la rosor på väg från parkeringen till vårt sovrum där vi har altandörren. Han fick plocka 60 röda rosor och såg väldigt förvånad ut när han öppnade dörren och jag satt i vit klänning på gräsmattan med champagne och jordgubbar.
    Han har i efterhand sagt att det var kul med blommor så det går att göra det traditionellt med blommor och sånt.
    Lycka till.

• GretaG

Jag friade oxå till min m2b! You go girl!
    Berätta hur det gick. *nyfiken i en strut* :D

• martinibruden

Hur har det gått?

• Sandra79

hallå på er allihop!
    De gick jätte bra :D
    Vi gick ut på resturang och åt.. Han trodde först att de va presenten.
    Sen tog jag fram mina kuvert och bad honom att öppna de första.. Då skrattade han när han såg alla trisslotter. 8 st men han vann inte på en enda :P
    Så då fick han öppna de andra..
    Han blev aldeles rosig och fick ett enormt leende och sa : ja självklart!!
    HI HI så vi satt hela kvällen igår med en flaska vin och planerade :D
    Kram kram på er.. är så glad !!

• TezzAmore

Grattis Sandra!!

Jättekul för er två!

• Fru Cinderella

Grattis till er båda, lät som ni hade en underbar kväll!

• lingonben

Förlovning innebär ju egenligen att man bestämmer att man ska gifta sig så att boka ett datum efter 3 års förslovning tycker jag är hög tid :)

• Sandra79

lingonben
    hehe så sant.. vi har varit lite sega..
    Problemet har varit att vi har så enormt stora släkter båda två så skulle vi bjuda alla så skulle vi nog få lov att hyra globen haha
    Men de vi sagt nu är att eftersom vi har så stor släkt så har vi mycket kontakter oxå.. så vi kommer nog undan ganska billigt ändå.. iom att lokalen blir gratis.. maten kan alla hjälpa till med att fixa och istället för presenter tänker vi önska oss ett bidrag till bröllopsresan.
    Dessutom är svärfar i musikbranchen så vi har en underbart duktig solist som kan sjunga för lite mat ;)
    kram kram

• lingonben

Låter som att ni kommit längre i era planer än många andra som planerat länge, och ni har inte friat till varandra ännu ;)
    Tycker att födelsedagen låter som ett ypperligt tillfälle.
    P.S. Vill man inte så behöver man inte heller bjuda alla, man kan ha en liten tillställning med närmaste familjen om man vill det. Men annars så låter det ju som ni har ert på det torra med det mesta. Och JA tjejer kan fria! D.S.

• lingonben

He he, och födelsedagen var igår och du hade redan friat, ja ja, min hjärna är full av allt och lite till just nu. Va? Sitter jag här nu igen? Fortsätt dona inför lördagen kvinnan...

• Sandra79

haha
    är de dags för er på lördag? isf förstår ja verkligen att du är lite virrig haha
    lycka till :D

• martinibruden

Nästan så jag funderar på att sno din idé med 2 kuvert och trisslotter i det ena ;) 8 trisslotter var ju inte lite heller. Gulligt!!!

• Sandra79

martinibruden

Sno på bara :) de fungerade ju perfekt ;)

Svar på tråden Kan man??