• Sandra79

Kan man??

Hej på er.. alldeles färsk här :)
    Jo de är så här att jag och min sambo har nu varit förlovade i 3 år och har pratat lite smått om att gifta oss. Och idag är det hans födelsedag.. Tänkte hitta på något skoj och fria :P kan man göra de som tjej eller verkar det desperat?
    Kram på er alla

• Svar på tråden Kan man??
  • Sandra79

Jag igen.. Jag vet nu ingenting om hur man gör när man friar osv.. bestämmer man datum direkt eller hur går de till haha tips tack :D

• Fru Cinderella

Klart du kan fria om du vill, jag friade till min blivande :)

Ang. datum kan ni ju göra som ni vill. Det behöver ni ju inte bestämma direkt, eller så gör ni det, vilket som.

• Mastermind

Man gör precis som man själv vill. Vi diskuterade igenom saken lite då och då, och bestämde oss för att vi vill gifta oss, och då även förlova oss. Vi föreslog båda lite olika datum, och kom till slut fram till ett båda tyckte om och tyckte var lagom tidigt. På själva förlovningsdagen bytte vi bara ringar, inget "Vill du gifta dig med mig?" eftersom vi redan visste det (varför ska man annars för-lova sig?).

Så kör på, fria om du vill.

• Sandra79

He he då ska jag göra de idag :)

Någon som har något roligt tips på hur?
    De är ju liksom inte som att fria till en tjej... med blommor och hela kittet :P
    Funderar på att köpa något verktyg eller nått som han behöver och sen lägga i en lapp.. tråkigt??

• NinaHq

Självklart kan tjejen fria! Han blir nog oerhört glad ska du se. Kan dock vara svårt att bestämma datum direkt - men kanske årstid eller månad? Lycka till!

• Lilla Li

Sandra79: Haha vilken kul idé med verktyg! :D Hahaha! Gör nåt kul av det tycker jag. Skriv en dikt eller nåt, om du ger honom t.ex. en borrmaskin:

Du har borrat dig in i mitt liv
    Mycket kärlek, lite kiv
    Den enda jag älskar är dig
    Vill du gifta dig med mig?

Hahaha. :) Berätta sen hur det gick!

• Sandra79

Ha ha ja den va bra :) ska fundera ut något riktigt skoj..
    Nu måste jag springa iväg och leta efter nått bra att köpa..
    Självklart raporterar jag senare hur de gick :D

• Sandra79

ja ha då va de klart..
    köpte en bunt triss lotter och 2 kuvert..
    Tänker lägga i alla lotterna i de ena och skriva påö de ; vann du inget här.. testa nästa kuvert..
    Och i de andra kuvertet lägger jag i en lapp med en liten dikt och ett: Vill du gifta dig med mig :D
    De fanns ju inga verktyg att köpa här.. har ingen bil hemma heller för den har han till jobbet :P

• Anna25

Hoppas att han inte vinner på triss då

• Lilla Li

Sandra79: Suveränt! Hoppas det går bra! :)

Svar på tråden Kan man??