• ladymarmelade

Tips på sambopresent???

Precis som rubriken lyder!
    Vi ska på fest nästa helg till ett par som ska flytta ihop, och vi vill gärna ha med oss en present. Men vad??
    Vill ha många tips och idéer :)

• Svar på tråden Tips på sambopresent???
  • Kerin

Vad är de för typ av personer? Gillar de något speciellt?

Annars är det väl trevligt med något som de kan göra hemma tillsammans. Chokladfondue med goda italienska biscotti till exempel.

• anne på grönkulla

I inflyttningspresent (för det får väl detta anses vara?) tycker jag det kan passa med en symbolisk gåva till hushållet, ett presentkort i en inredningsaffär eller så. Man kanske vet något de saknar, fastän de flyttar ihop 2 hem och riskerar ha dubbelt av mycket?

Min man hade med sig olivträd på en inflyttningsfest igår (ja, ett litet, i kruka, alltså). Om de är blomintresserade kanske en orkide eller en kul växt av nåt annat slag (typ citrusträd eller så) kan passa också.

• ladymarmelade

Jag har bara träffat dem två ggr, de är nära kompisar till min pojkvän. Naturligtvis är han världens sämste på att komma med presentidéer, så det får nog bli min fantasi som får flöda :D

• InaHjärtarAdam

en fin krukväxt kanske? det är en hållbar (förhoppningsvis) present som kan kosta allt från en tjuga och uppåt i stort sett. och alla uppskattar väl en blomma? den lär ju inte hamna i nån låda för att den inte passar in i inredningen iallafall:)

• ladymarmelade

De har gemensam lägenhet, men hon har pendlat och bara varit hemma på helgerna. Nu ska hon flytta dit för gott. Så deras hem är nog nästan komplett som det är.

• Kerin

Krukväxt funkar ju alltid, men är liksom standardpresent 1 B (1 A är en flaska vin)...

• anne på grönkulla

En flaska vin, en fin olivolja eller en fin ask med italienska skorpor?

En roligare blomkruka tycker jag fortfarande kan funka eller ett presentkort i en design/inredningsaffär.

• ladymarmelade

Några tips på icke standard presenter då? :D

• anne på grönkulla

För några år sem hade jag köpt en ask kylskåpspoesi. Men det är nog lite ute? Det finns snygga klistermärken med "ingen reklam tack" och liknande på designtorget, kan det vara nåt?

• Kerin

Chokladfondue skrev jag ju!

Någon erotisk massageolja kanske?

Eftersom du inte känner dem så väl är det ju svårt med saker... kanske kan man hitta något roligt på typ Designtorget, typ praktiska grejer som diskborste, disktrasa eller så.

Svar på tråden Tips på sambopresent???